مدیرکل آموزش و پرورش استان مطرح کرد:

پیش بینی ثبت نام 620 هزار دانش آموز در مدارس آذربایجان غربی

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: پیش بینی می شود امسال تعداد دانش آموزان استان با افزایش 13هزار نفری نسبت به سال گذشته به 620 هزار نفر برسد.

کد مطلب: ۱۱۱۵۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
پیش بینی ثبت نام 620 هزار دانش آموز در مدارس آذربایجان غربی

جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد.

«ابراهیم محمدی» مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار داشت: استان آذربایجان غربی دارای مرز مشترک با سه کشور و رنگین کمان اقوام است و با این وجود دارای ضریب امنیتی بالاست.

وی با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر 607هزار دانش آموز در سطح استان مشغول تحصیل بودند؛ افزود: استان آذربایجان غربی دارای 5040 واحد آموزشی می باشد که از این تعداد ۳۰۶۵ مدرسه روستایی می باشد و این مهم بدلیل پراکندگی جغرافیایی استان می باشد.

این مقام مسئول گفت: با وجود تعطیلی ها، تا کنون 572هزار نفر برای برای سالتحصیلی آینده ثبت نام کرده اند و پیش بینی می شود تعداد دانش اموزان استان با افزایش 13هزار نفری نسبت به سال گذشته به 620 هزار نفر برسد.

محمدی با بیان اینکه از 10 اردیبهشت فعالیتهای پروژه مهر در سطح استان آغاز شده است؛ افزود: تا به امروز 52جلسه ویدئو کنفرانس برای پروژه مهر در استان آذربایجان غربی برگزار شده است.

وی ادامه داد: امسال تا پایان سال 99، تعداد 2539 نفر حائز شرایط بازنشستگی خواهند بود که تعداد 1864 نفر تقاضای استمرار خدمت کرده اند و این مهم در جبران کمبود نیروی انسانی حائز اهمیت است.

وی با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی با توجه به چالش کمبود نیروی انسانی گفت: امسال 856 نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان، آزمون استخدامی ماده 28 و سرباز معلم وارد آموزش و پرورش استان خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون، 72 جلسه شورای آموزش و پرورش در شهرستانها و سه جلسه شورای آموزش و پرورش استان برگزار شده است.

این مقام مسئول از برگزاری موفق امتحانات نهائی و آزمون های ورودی مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان در سطح استان خبر داد.

محمدی از برگزاری مانور بازگشایی مدارس آذربایجان غربی در دو شهریور خبر داد و افزود: این مانور برای سومین سال متوالی در مناطق 24 گانه استان برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: تولید محتوا و تشکیل بانک اطلاعاتی محتوا در مدرسه و مناطق آموزشی استان در دستور کار قرار دارد و تا کنون 20 هزار محتوا تولید و آمده ارائه می باشد.

وی از انعقاد تفاهم نامه با مناطق و مدارس جهت تهیه نقشه دسترسی دانش آموزان به آموزش خبر داد و افرود: هدف آموزش و پرورش استان بهره مندی کلیه دانش آموزان از فرآیند آموزش می باشد.

این مسئول بیان کرد: به همت اداره فناوری اداره کل در بستر برنامه شاد امکان برگزاری کلاس 250 نفره میسر شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین از تبدیل وضعیت 236 نفر از نیروهای آموزشی و پرورشی استان با هدف ساماندهی نیروی انسانی خبر داد.

محمدی ادامه داد: 3 میلیارد و 680میلیون تومان اعتبارات عمرانی از محل درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش از عوارض شهرداری بین مناطق آموزشی استان توزیع شده است تا مقدمات بازگشایی مدارس فراهم شود.

به گفته محمدی، عدم تعیین وضعیت آموزشی مدارس شبانه روزی، پایین بودن ثبت نام مدارس پیش دبستانی در شرایط کنونی، عدم صدور مجوز استفاده از تدریس بازنشستگان تاکنون و عدم تعیین تکلیف جاماندگان نهضت سواد آموزی و پایین بدون سهمیه نیروهای پشتیبانی - تخصصی استان نسبت به تعدا دانش آموزان از چالشهای پیش روی آموزش و پرورش می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار