بهره برداری از تفرجگاه فرهنگی _تربیتی شهید قاسم سلیمانی در کازرون

کازرون ( پانا ) - درآیینی تفرجگاه فرهنگی _تربیتی توسط آموزش و پرورش کازرون بنام سردار شهیدسپهبدقاسم سلیمانی درمنطقه دشت ارژن به بهربرداری رسید.

کد مطلب: ۱۱۱۵۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
بهره برداری از تفرجگاه فرهنگی _تربیتی شهید قاسم سلیمانی در کازرون

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش کازرون، نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح تفرجگاه فرهنگی تربیتی شهید سلیمانی کازرون گفت: معلمان به عنوان محور مدرسه و راهنما و مقلد دانش‌آموزان و نیز اثربخشی آنان در امر آموزش و پرورش باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرند تا کودکان وجوانان آینده ساز مملکت را به درستی تربیت کنند.
فریدون عباسی دوانی افزود: توجه به فضاهای آموزشی و تربیتی گرچه خوب است، اما چنانچه به معلمان درست توجه نشود این فعالیت‌های فیزیکی ثمربخش نخواهد بود.
او با بیان اینکه کارشناسان و مدیران آینده مملکت از میان جوانان و نوجوانانی بوده که درمدارس توسط معلمان آموزش می بینند؛ افزود: این دانش آموزان از معلمان خود الگو می گیرند، بنابراین اگر ما به معلم، به عنوان محور اصلی مدرسه، توجه نکنیم و درامرمعیشت آنان کوتاهی کنیم ، هیچگاه نتیجه مورد نظر را در تربیت نسل آینده به درستی نخواهیم گرفت.
نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی گفت: هویت بخشی به معلمان و رعایت شخصیت آنان و احترامی که در جامعه باید به فرهنگیان گذاشته شود باید بیش از اکنون باشد و در این مورد نباید دوگانه برخورد کنیم.
او ضمن اشاره به نقش الگویی معلمان در جامعه افزود: در گزینش معلمان باید دقت فراوان بعمل آورد و ازنظر روانی و شخصیتی آنان توجه شود و کسی را بر کرسی معلمی باید نشاند که دانش آموزان را دوست بدارد و به آنان عشق بورزد وعاشقانه خدمت کند.


عباسی با اشاره به منزلت جایگاه معلمی و تفاوت آن با دیگر شغل‌ها افزود: نباید شغل شریف معلمی به گونه ایی باشد که هر کسی فقط به صرف شغل پیدا کردن وارد جرگه معلمی شود بنابراین در گزینش معلمی باید سختگیرانه عمل کرد تا نقش تربیتی معلم به درستی ایفا شود.
وی ادامه داد: امروزه بحث معیشت معلم باید بسیار مورد توجه قرار گیرد بطور مثال حقوق معلم، تسهیلات و امکانات آنان نباید کمتر از یک پزشک و یا خلبان باشد چرا که همان پزشک و خلبان هم تربیت یافته همین معلمان هستند بنابراین معلم ازهرحیث باید در اولویت نخست باشد و بیش از گذشته به آن توجه شود تا بهترین‌ها برای اداره کشور و جهان تربیت شوند.
نماینده مردم کازرون و کوهچنار در پایان خاطرنشان کرد: نامگذاری این اردوگاه به نام شهید سلیمانی بسیار پسندیده است، تا در آینده کسانی که به این اردوگاه وارد می شوند با ایثار و از خودگذشتگی افرادی که در جهت اعتلای کشور تلاش کرده اند آشنا شوند و قدردان باشند.
درادامه نیز مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس در آیین افتتاحیه تفرجگاه فرهنگی تربیتی شهید سلیمانی در کازرون اظهار کرد: ایجاد اردوگاه تربیتی یکی از راهکارهای سند تحول بنیادین در امر فرهنگی و تربیتی است که این ظرفیت توسط مدیر فعال آموزش و پرورش کازرون محقق شده است.
فرهاداسماعیلی ضمن تقدیر از خوش سلیقگی مدیریت آموزش وپرورش کازرون در نامگذاری این تفرجگاه، بنام سردار دل‌ها شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: نامگذاری این مکان فرهنگی _ تربیتی به نام شهید سلیمانی مسئولیت ما را سنگینتر می‌کند و از تمام لحاظ به ویژه ازنظر محتوایی بایداین مکان بار تربیتی قوی داشته باشد که در این راستا حمایت همه جانبه خواهم کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه اردوها هم بهانه‌ای برای تربیت است، افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از راهکارهای تربیت بخشی بحث ایجاد اردوگاه تربیتی است.
اسماعیلی با بیان اینکه کازرون شهری است با ریشه تاریخی کهن و مردمانی نجیب گفت: اکنون در شهرستان کازرون یک هم‌افزایی میان نهادها اتفاق افتاده که با حضور نماینده این شهرستان که چهره‌ای ملی و حتی فرا ملی است، این هم افزایی می‌تواند جهشی بزرگ را در پیشرفت و توسعه آن ایجاد کندکه فرصت خوبی برای آموزش و پرورش کازرون است.
وی در ادامه با بیان اینکه در کشورما غنی از منابع مختلف است، تصریح کرد: باید با هم افزایی بتوانیم از این سرمایه‌های مملکت به خوبی استفاده کرده و بهره‌وری را بیش از پیش بالا ببریم.
وی خرید اردوگاه برای دانش‌آموزان توسط آموزش و پرورش کازرون آنهم بنام سردار دلها شهید سپهبد سلیمانی اقدامات با ارزش مدیریت آموزش وپرورش این شهرستان عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد: این مکان مقدس از لحاظ محتوایی ومعنوی با ارزش باشد و در این راستا چنانچه نیاز به کمک و حمایتی باشد انجام خواهم داد.
براساس این گزارش در این آیین مهندس سرافراز موصلی مدیرکل نوسازی و تجهیزمدارس استان فارس نیز درسخنان کوتاهی ضمن برشمردن جایگاه برتر علمی ،فرهنگی وسیاسی کازرون درکشور، برای تجهیز این اردوگاه فرهنگی تربیتی که بنام شهید سلیمانی در منطقه ییلاقی دشت ارژن مزین است وهم چنین جهت نوسازی و بازسازی مدارس فرسوده کازرون قول مساعدداد.
وی گفت:آقای جمشیدی مدیر آموزش وپرورش کازرون درطول این مدت کمتر از دو سالی که مدیریت مجموعه آموزش وپرورش این شهرستان را متقبل شده در رابطه بانوسازی مدارس فرسوده و در جهت رفع کمبودهای آموزشی بسیار پرتلاش و فعال هستند.
در ادامه مدیرکل نوسازی مدارس فارس به وحدت وهمدلی وترکیب میان مسئولان شهرستان کازرون اشاره کرد و افزود: این وحدت رویه باعث می شود که بسیاری ازمشکلات حل وفصل شود که بهترین فرصت است.
موصلی خاطرنشان کرد: با پی‌گیری‌های مداوم مدیر آموزش وپرورش کازرون درطول 18 ماه گذشته و سفری که به این شهر داشتم قرار بر این شده که 18 مدرسه فرسوده را نوسازی کنیم.
اردگاه فرهنگی تربیتی شهیدسلیمانی کازرون واقع درمنطقه ییلاقی دشت ارژن با وسعت 4000 متر و با اعتباری بالغ بر 850 میلیون تومان جهت استفاده دانش‌آموزان و فرهنگیان مهیا شده است، که با حضور نماینده مردم کازرون و کوه چنار در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس فارس، فرماندار، امام معه، مدیر آموزش و پرورش، فرمانده نیروی انتظامی و برخی دیگر از مسئولین شهرستان کازرون افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار