یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد؛

احمد راستینه: به دنبال چوب گذاشتن لای چرخ دولت نیستیم

تهران (پانا) - نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید اختیارات مجلس مورد تاکید قرار گیرد، گفت مجلس دولت را کمک خواهد کرد و تلاش نمایندگان این است که در یک تعامل، وحدت نگاه و یک همدلی کمک کنند تا دولت این شرایط اقتصادی سخت را پشت سر بگذارد.

کد مطلب: ۱۱۱۵۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
احمد راستینه: به دنبال چوب گذاشتن لای چرخ دولت نیستیم

احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه دو ماه از آغاز به کار مجلس یازدهم گذشته است، گفت: «از این زمان یک ماه به تشکیل ساختارهای مجلس، تشیکل کمیسیون‌ها و رده‌های تخصصی مجلس گذشت و یک ماه است که موضوعات مهم جامعه نیز مورد بحث در مجلس قرار گرفته است.»

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته تصمیمات خوبی در مجلس برای کمک به ارتقای معیشت جامعه گرفته شده است، افزود: «طرح مالیات بر خانه‌های خالی که در قالب دو فوریت به تصویب رسید کمک خوبی برای مهار افزایش افسارگسیخته قیمت‌های اجاره بهای مسکن و قیمت مسکن است که نتایج آن در ماه‌ها و سال آینده به وضوع نمایان می‌شود.»

راستینه ادامه داد: «تصمیماتی در حوزه عمرانی، افزایش سهام در بورس و برداشتن حق تقدم در خرید سهام بورس و تصمیمات دیگر هم در حوزه مجلس اتخاذ شده است و همینطور در کمیسیون‌ها که نتایج آن در ماه‌های آینده مشخص خواهد شد.»

وی تاکید کرد: «اختلاف نظر مجلس با دولت روشن و شفاف است، مجلس به دنبال یک اقتصاد مردمی مبتنی بر نقش‌آفرینی توده‌های مردم در فعالیت‌های اقتصادی است و معتقدیم که برای بهبود وضع معیشت مردم باید به خود مردم اعتماد کنیم و تصمیم درباره یارانه‌های پیدا و پنهان را به مردم بسپاریم. به همین خاطر طرح‌هایی در دست بررسی است که مردم را وارد تصمیم‌گیری در حوزه چگونگی هزینه‌کرد یازانه‌ها قرار بدهیم.»

احمد راستینه اظهار کرد: «اختلاف نظر مجلس با دولت شفاف است و ما از این اختلاف نظر به دنبال ارتقا و کمک به معیشت مردم هستیم. دولت مکلف است تصمیمات مجلس را رعایت کند. معنای تعامل ما با دولت این است که دولت مکلف است قوانین مجلس را اجرا کند.»

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم گفت: «مجلس به دنبال اذیت کردن و چوب گذاشتن لای چرخ دولت قطعا نیست. مجلس به دنبال این است که دولت را در این شرایط جنگ اقتصادی کمک و از تنگناها خارج کند. بنابراین در جلسه سران سه قوه مشخص شد که سران قوا به دنبال راهکاری برای عبور کشور از این مسائل هستند. امروز مجلس و نمایندگان معتقد هستند که تصمیمات بسیار فوری که مربوط به چگونگی دور زدن تحریم‌هاست و نیازمند تصمیم‌های عاجل در بین سران سه قوه است باید در این جلسات شکل بگیرد اما تصمیمات حوزه ارتقای معیشت و ارتقای جامعه باید در صحن مجلس و در بین نمایندگان تصمیم‌گیری شود.»

نماینده شهرکرد با بیان اینکه باید اختیارات مجلس مورد تاکید قرار گیرد، افزود: «مجلس دولت را کمک خواهد کرد و تلاش نمایندگان این است که در یک تعامل، وحدت نگاه و یک همدلی کمک کنند تا دولت هم این شرایط اقتصادی سخت را پشت سر بگذارد. نگاه حاکم در مجلس مبتنی بر استقلال مجلس است. نباید در دو ماه انتظار معجزه از مجلس داشته باشید باید در یک نگاه عاقلانه و یک استدلال درست، حدود و اختیارات مجلس را بشناسیم و تلاش کنیم تا ریل‌گذاری اقتصادی کشور را اصلاح کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار