یکی از وظیفه های دانش آموزان خبرنگار پانا ، انعکاس خبر درست و به موقع است

بوشهر(پانا)_ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت یکی ازوظیفه های دانش آموزان خبرنگار پانا ، انعکاس خبر درست و به موقع است .

کد مطلب: ۱۱۱۵۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد
یکی از وظیفه های دانش آموزان خبرنگار پانا ، انعکاس خبر درست و به موقع است

به گزارش پانا ، امروز از خبرنگاران فعال پانا بوشهر در شرایط کرونایی و با رعایت پروتکل های بهداشتی تجلیل شد .

علی موحدی اظهار کرد : کلید اصلی موفقیت ، توکل به خدا ، امید و همت داشتن ، مسئولیت پذیری و مشارکت در گسترش تعالیم و فرهنگ اسلامی است .

او تاکید کرد : چند گام موثر می توان برای رسیدن به هدفهای فردی و اجتماعی برداشت . از جمله ایمان و باورداشتن به توانایی ها و استعداد های بالقوی خویش ، ترسیم نمودن افقی روشن برای آینده ، مشخص کردن هدف و تکلیف خود با عزت نفس ، داشتن روحیه قوی ، عزم راسخ و کار را به بهترین و زیباترین نحو انجام دادن است .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر افزود : فعالیت دانش آموزان در خبر گزاری پانا منوط به داشتن علاقه ، انگیزه آگاهی از مسایل فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و به روز نمودن اطلاعات می باشد . زیرا وظیفه اصلی خبرنگار انعکاس خبر درست و به موقع است و شما خبرنگاران پانا بعنوان یک خبرنگار قوی باید به تولید های خبری و تصویری توجه خاص داشته باشید که چه خبری یا تصویری را ارایه می دهید و به چه منظور است .

او گفت : یک خبر یا عکس بیانگر رویدادی در مدرسه ، اداره یا سازمان یا در جامعه است و مخاطبان شما چگونه از آن بهره مند می شوند .

موحدی تصریح کرد مدرسه پایگاه مناسبی برای فعالیت های خبری و عکاسی دانش آموزان است . مدیران و معلمان با حمایت های معنوی از دانش آموزان و آموختن مسایل مهم فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی می توانند در زمینه حضوربیشتر دانش آموزان بعنوان خبرنگار پانا کمک شایانی کنند بطوریکه در هر مدرسه یک تابلوی خبرگزاری پانا باشد .

معاون پرورشی و فرهنگی اظهار کرد : به امید خدا در آینده نزدیک دوره های آموزشی خبر نویسی و عکاسی را در سطوح مختلف با دعوت از اساتید استانی و کشوری برگزار می کنیم تا دانش آموزان خبرنگار بتوانند با کسب دانش و مهارت در خدمت جامعه باشند .

محمود حسنی توابع مدیر سازمان دانش آموزی استان بوشهر در مراسم تجلیل از خبرنگاران پانا بیان کرد : دانش آموزان خبرنگار حاضر در این مراسم به عنوان نمایندگان سایر خبرنگاران پانا هستند که نقش مهمی در آگاهسازی و اطلاع رسانی در جامعه دارند .

حسنی افزود : رویکرد خبرگزاری پانا ، دانش آموزی است . دانش آموزان با افزایش دانش و سواد رسانه ای می توانند اخبار را درفضای مجازی تجزیه و تحلیل کنند . به صحت اخبار پی ببرند و اخبار صحیح و سالم را از اخبار کذب و شایعات جدا کنند . بطوریکه خبرنگار پانا با بدست آوردن خبر ها از منابع خبری رسمی ، تشخیص دادن نقل قول های درست از نادرست در ارایه گزارش های خبری و تصویری دقت و صحت را راعایت کنند تا موجب افزایش اعتماد مخاطبان به خبرها و عکس ها شود .

حسنی تصریح نمود : در سال تحصیلی آینده برنامه ما در خبرگزاری پانا هر آموزشگاه یک خبرنگار می باشد .

در این مراسم از دانش آموزان خبر نگار فعال تجلیل شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار