وضعیت قرمز در شش شهرستان در گیلان

شهروندان توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند

رشت ( پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از وضعیت قرمز در شش شهرستان در گیلان خبر داد و افزود: در ۲۴ساعت گذشته، ۷۱ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان ها پذیرش شده اند. 

کد مطلب: ۱۱۱۵۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت قرمز در شش شهرستان در گیلان

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ۳۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان بستری هستند، خاطر نشان کرد: این رقم نسبت به آمار خرداد ماه، بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: شهرستان های آستارا، تالش، رشت، لاهیجان، لنگرود و رودسر با بیشترین شمار مبتلایان به کرونا جزو شهرستان های قرمز گیلان هستند.

وی با بیان اینکه در ۲۴ساعت گذشته، ۷۱ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان ها پذیرش شده اند، مهم ترین علت افزایش آمار مبتلایان به کرونا در گیلان را رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی و ساده انگاری این بیماری دانست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه درحال حاضر به طور میانگین روزانه ۵۰ بهبود یافته از کرونا از بیمارستان های استان ترخیص می شوند، افزود: تعداد ترخیص های روزانه در گیلان هم کاهش یافته و این بدین معنی است که بیماران کرونایی با وضعیت شدیدتر بستری می شوند و روند درمان شان طولانی تر شده است.

به گفته دکتر حیدرزاده، شستشوی مداوم دست ها، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و خودداری از تردد غیر ضرور و استفاده از ماسک، سه اصل مهم و کارسازترین نسخه برای جلوگیری از شیوع و قطع زنجیره انتقال کرونا است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار