غلظت «اُزن» در هوای تهران افزایش یافت

تهران (پانا) - براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون‌ در شرایط قابل قبولی قرار دارد. کیفیت هوا طی ۲۴ ساعت گذشته در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود و با افزایش غلظت آلاینده «ازن» در ساعات بعدازظهر امروز (۲۵ مردادماه) کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش‌بینی‌می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۱۵۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
غلظت «اُزن» در هوای تهران افزایش یافت

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در نخستین ساعات امروز (۲۵ مرداد ماه) کیفیت هوای تهران در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که عمدتاً ناشی از شرایط جوی مساعد و وزش باد طی ساعات گذشته است.

طی روز نیز با وزش باد از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد شد. هرچند با توجه به حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن» و افزایش غلظت این آلاینده در ساعات بعدازظهر کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود و پیش‌بینی می‌شود در ساعات پایانی امشب (۲۵ مرداد ماه) با تداوم وزش باد مؤثر در بیشتر مناطق کیفیت هوا بهتر شود.

با کاهش تندی باد تا صبح فردا (۲۶ مرداد ماه) همراه با آغاز تردد خودروها احتمال می‌رود غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزایش پیدا کند که در مناطق پرتردد برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا را به‌دنبال خواهد داشت.

عدم وزش باد مؤثر طی روز شرایط مناسب برای تجمع آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد همچنین غلظت آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر افزایش خواهد یافت و به‌تبع آن کاهش کیفیت هوا برای بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

در اواخر وقت فردا (۲۶ مرداد ماه) با برقراری شرایط جوی مساعد و پراکندگی آلاینده‌ها احتمال می‌رود در بیشتر مناطق کیفیت هوا در وضعیت مطلوب قرار بگیرد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۱۲۷ بود و هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۷ است و هوا در محدوده قابل قبول قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار