خوابگاه دبیرستان شبانه‌روزی روستای بِرما نونوار شد

ساری (پانا) - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش بهشهر از تأمین بسته کامل خواب دانش‌آموزان دبیرستان شبانه‌روزی روستای برما خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۵۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
خوابگاه دبیرستان شبانه‌روزی روستای بِرما نونوار شد

مازندران 55 مدرسه شبانه‌روزی دارد که تقریبا تمامی این مدارس در مناطق کوهستانی و محروم واقع هستند. شهرستان‌های ساری بابل، آمل، تنکابن، سوادکوه و سوادکوه شمالی، نور، نکا، بهشهر و نوشهر بیشترین تعداد مدارس شبانه‌روزی را در خود جای داده‌اند.

شهرستان بهشهر 4 مدرسه شبانه‌روزی دارد: مدرسه متوسطه اول دخترانه احسان، روستای کیاسر با 34 دانش‌آموز، مدرسه متوسطه اول پسرانه امام جعفر صادق روستای بیشه‌بِنِه با 37 دانش‌آموزی، مدرسه متوسطه دوم دخترانه آیت‌الله نصیری روستای سفیدچاه با 22 دانش‌آموز در رشته انسانی و 25 دانش‌آموز در رشته گیاهان دارویی و مدرسه متوسطه دوم پسرانه امام محمد باقر روستای برما با 31 دانش‌آموز رشته انسانی. در مجموع 149 دانش‌آموز از روستاهای اطراف در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

فرهاد سنجرانی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش بهشهر به پانا گفت: «31 دانش‌آموز از روستاهای هزارجریب بهشهر و گلوگاه در مدرسه شبانه‌روزی روستای برما از دهستان عشرستاق بخش یانه‌سر هزارجریب بهشهر درس می‌خوانند.»

به گفته او اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برای این مدرسه 40 بسته شامل تشک، بالش و ملحفه برای سال تحصیلی جدید تهیه کرده است.

سنجرانی ضمن اشاره به آماده بودن خوابگاه‌ها و تجهیزات آن‌ها برای شروع سال تحصیلی جدید گفت: «در صورت اعلام وضعیت سفید که دانش‌آموزان مانند سال‌های گذشته در خوابگاه‌ها مستقر می‌شوند اما در صورت اعلام وضعیت زرد کرونایی، بحث تأمین وسایل ایاب و ذهاب این دانش‌آموزان از مدرسه به خانه و برعکس پیش می‌آید زیرا به صلاح نیست که دانش‌آموزان در خوابگاه‌ها بمانند.»

او تأکید می‌کند که هنوز دستورالعملی در این مورد به ما اعلام نشده است.

طبق ماده 17 اساسنامه مدارس شبانه روزی، هزینه‌های مربوط به تأسیس و اداره این مدارس از محل اعتبارات مصوب اداره‌های کل آموزش و پرورش استان‌ها و کمک‌های مردمی برابر ضوابطی که وزارت آموزش و پرورش تعیین می‌کند، تأمین می‌شود و تمامی وجوه دولتی با وجوه دریافتی از اولیای دانش آموزان با کمک‌های مردمی و موسسات و سازمان‌ها باید به حساب دولتی مدرسه شبانه‌روزی واریز شود و بر مبنای آیین‌نامه مربوط به مصرف برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار