پمپئو: ترامپ در ماه مارس به بشار اسد نامه نوشته است

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که رئیس‌جمهور این کشور حدود ۵ ماه قبل نامه‌ای برای رئیس‌جمهور سوریه ارسال کرده و در این نامه خواستار گفتگوی مستقیم با وی در خصوص همکاری برای یافتن یک شهروند آمریکایی که ۸ سال از مفقود شدنش در سوریه می‌گذرد، شده است.

کد مطلب: ۱۱۱۵۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
پمپئو: ترامپ در ماه مارس به بشار اسد نامه نوشته است

به گزارش تسنیم، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور در تلاش برای یافتن سرنخی درباره «اوستین دایس» شهروند آمریکایی که در سال 2012 در سوریه مفقود شده، در ماه مارس (اواسط اسفندماه تا اواسط فروردین‌ماه) به بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه نامه نوشته و خواستار گفتگوی مستقیم با وی در این زمینه شده است.

در بیانیه مایک پامپئو که در هشتمین سالروز مفقود شدن اوستین دایس در سوریه منتشر شده، آمده است: «دولت آمریکا بارها از تلاش کرده است که با دولت سوریه برای آزاد شدن اوستین دایس تعامل کند. در ماه مارس، رئیس‌جمهور ترامپ به بشار الاسد نامه نوشت و پیشنهاد گفتگوی مستقیم با وی را مطرح کرد.»

اوستین دایس شهروند آمریکایی و افسر سابق سپاه تفنگداران دریایی آمریکا که سابقه حضور در عراق و افغانستان را نیز داشته است، در روز 14 اکتبر 2012 (24 مرداد 1391) در سوریه توسط افراد ناشناس ربوده شد.

در آن زمان برخی مقامات آمریکایی مدعی شدند که اوستین دایس در بازداشت نیروهای دولت سوریه است، اما دولت سوریه این ادعا را رد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار