کدام برنامه های تلویزیون از آزمون کرونا سربلند بیرون آمدند؟

با آغاز ماه محرم پرونده برخی برنامه های تلویزیونی موقتا بسته می شود تا پس از ایام عزاداری و در صورت مساعد بودن شرایط مجددا از سرگرفته شوند؛ برنامه هایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا تولیدشان به تناوب تعطیل شد و رعایت پروتکل های بهداشتی تغییراتی اساسی را در ساختار و محتوای آنها ایجاد کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۵۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
کدام برنامه های تلویزیون از آزمون کرونا سربلند بیرون آمدند؟

به گزارش ایسنا، ماه هاست که شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از فعالیت های هنری و اقتصادی را مختل و یا روند آن ها را کند کرده است.

به تبع شرایط حاکم و برای حفظ جان هنرمندان، در این مدت ساخت سریال ها و برنامه های تلویزیونی هم در مقاطعی تعطیل و دوباره از سر گرفته شده است. اما از آنجا که نمی توان آنتن تلویزیون را از خوراک جدید خالی نگاه داشت و به صرف پخش برنامه های تکراری بسنده کرد، این روزها تولید برنامه های جدید بر اساس آنچه گفته می شود با اعمال جدی تر پروتکل های بهداشتی و با روندی کندتر از قبل، دوباره ادامه یافته است.

البته در این میان برنامه های استودیویی تلویزیون شرایط متفاوت تری را تجربه می کنند. این برنامه ها علاوه بر برنامه سازان، با جان و سلامتی مردمی سر و کار دارند که تا پیش از شیوع کرونا در کشور، حضورشان در مقام تماشاگر یا شرکت کننده، عاملی موثر برای جذابیت بیشتر تلقی می شد.

با موج اول شیوع کرونا در کشور، ستاد مقابله با کرونا حضور مردمی در استودیوها را ممنوع اعلام کرد. در این میان برخی برنامه ها مانند «دورهمی» تا آخرین روزها مقاومت کردند و برخی دیگر از دستورات بهداشتی تمکین کردند و به رغم وابستگی بیشتر به حضور تماشاگر و البته شرکت کنندگان در استودیو، در نهایت به تعطیلی رضایت دادند.

«عصر جدید» احسان علیخانی از جمله برنامه هایی بود که در کل برآیندش از آزمون کرونا سربلند بیرون آمد و توانست به خوبی شرایط را مدیریت کند. این برنامه در عید نوروز پس از آنکه نتوانست ستاد مقابله با کرونا را به رضایت برای حضور مردمی در استودیو متقاعد کند، چند قسمتی را بدون تماشاگر ضبط کرد و در نهایت متوقف شد. با بهتر شدن شرایط «عصر جدید» بار دیگر ساخت را با رعایت پروتکل های بهداشتی و البته انجام تست کرونا از شرکت کنندگان ادامه داد. اما مواجه شدن با تست مثبت یکی از شرکت کنندگان و بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا در موج دوم بیماری، این مسابقه استعدادیابی را از ۱۹ تیرماه به تعطیلی خودخواسته و موقت، کشاند.

«عصر جدید» از اوایل مرداد ماه به ضبط خود ادامه داد، اما به گفته سازندگانش با سخت‌ترین مراعات‌های بهداشتی و اِعمال شدید مفاد پروتکلی که از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ شده بود.

حذف تماشاگران در استودیو، تعطیلی بخش‌هایی از پشت صحنه از جمله استودیوی همراهان و خانواده شرکت‌کنندگان، انجام تست کرونا از تمامی عوامل و شرکت‌کننده‌ها و کم کردن نفرات تیم ضبط و تولید از جمله اقدامات جدید این برنامه بود تا بتواند مرحله دوم رقابت ها را پیش از محرم به پایان برساند.

در کل می توان گفت که با وجود نقدهای بعضا واردی که به برنامه عصر جدید وجود داشت، سازندگان این برنامه در برآیندهای کلی، بر وسوسه های جذابیت غلبه کردند؛ تا جایی که در قیاس با دور نخست این برنامه در سال گذشته، تغییرهای جدید در روند و آهنگ محتوای آن شاهد بودیم.

این در حالی است که در همان زمان برخی دیگر از برنامه های استودیویی و مسابقات تلویزیونی (مانند میدون، مسابقه ایران و دستپخت) با حضور تماشاگران یا شرکت کننده ها در حال ضبط بودند، یا بر حضور تماشاگر حتی کودکان در استودیوها تاکید داشتند (عموپورنگ) و یا بهانه هایی غیر از کرونا مانند مشکلات فنی را علت توقف عنوان می کردند (دورهمی).

به هر ترتیب در شرایطی که آمار مرگ و میر ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور هفته هاست که بالاست و آمار تعداد مبتلایان هم با کاهش قابل توجهی روبه رو نبوده است، آغاز ایام عزاداری محرم و صفر و پخش برنامه های مناسبتی شاید فرصت مناسبی را برای مدیران تلویزیون و سازندگان این برنامه ها فراهم کند تا نفسی تازه کرده و با روشن شدن شرایط، بعد از این ایام تصمیمات مناسبی را برای حفظ جذابیت آنتن و در عین حال سلامتی هموطنان و هنرمندان کشور اتخاذ کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار