در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

غرضی: قدرت سیاسی باید از حقوق عامه دفاع کند

تهران (پانا) - نماینده اولین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای انتخابات سال آینده باید تدابیر مهمی اندیشیده شود، تاکید کرد اخیرا در برابر همه افرادی که اسامی آن‌ها برای انتخابات مطرح شده، مردم واکنش خیلی پایینی داشته‌اند و به مرور جامعه در حال فاصله گرفتن از قدرت سیاسی است.

کد مطلب: ۱۱۱۵۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
غرضی: قدرت سیاسی باید از حقوق عامه دفاع کند

سیدمحمد غرضی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه هرچقدر تعداد کاندیداها زیاد باشد و دایره انتخابات ریاست‌جمهوری وسیع‌تر باشد، به نفع مردم است، گفت: «مردم با روش‌هایی مختلف آشنا خواهند شد و به راحتی تصمیم می‌گیرند.»

وی درباره احتمال حضور یک چهره نظامی در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 نیز گفت: «فکر و ذکر نیروهای مسلح باید این باشد که قلوب مردم را به دست بیاورند نه اینکه از طریق قدرت نظامی به دنبال قدرت سیاسی باشند.»

این فعال سیاسی با اشاره به اظهارات پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان درباره عدم بازگشت املاک بنیاد از سوی مسئولان کشور، تاکید کرد: «کسانی که به قدرت سیاسی می‌رسند، ممکن است این ذهنیت را داشته باشند که استفاده از امکانات حکومتی مباح است. ما در طول انقلاب دیده‌ایم کسانی را که موقعیت پیدا کرده‌اند و آبشخوری برای خود ساخته‌اند و حتی احزاب و گروه‌ها هم از این موقعیت استفاده کردند. وقتی انقلاب پیروز شد، عده‌ای فکر کردند حزب درست کنند و از منافع آن بهره‌بردار شوند. این موضوع در طول تاریخ ۴۰ ساله عکس‌العمل‌های زیادی داشته و مردم نسبت به کسانیکه از امکانات حکومتی و ملی سواستفاده کردند، پشت کردند.»

غرضی گفت: «طبیعی است که انقلاب اسلامی زنده است و مردم متوجه هستند. به محض اینکه کسی که به مدیریتی می‌رسد و خانه و ماشین خود را عوض می‌کند، اولادش به خارج می‌روند، مطمانا مردم نسبت به این مدیران بدبین می‌شوند و متوجه می‌شوند این افراد تا دیروز در بین خلق‌الله زندگی می‌کردند اما امروز ماشین‌های چند میلیاردی سوار می‌شوند و ... . طبیعی است که این امکانات از راه مباح به دست نمی‌آید.»

وزیر پیشین نفت با بیان اینکه مردم از چپ و راست فاصله گرفته‌اند، افزود: «چپ نمی‌تواند دولت نگه دارد، راست نمی‌تواند ملت نگه دارد. اگر مردم امروز هم از چپ و راست فاصله بگیرند مطمانا دوباره انقلاب دیگری خواهند کرد و ۹۸ درصد رای از صندوق‌ها بیرون می‌آید.»

غرضی با تاکید بر اینکه پشت پرده‌های سیاسی در ایران قوی‌تر از اشخاص عمل می‌کنند، اظهار کرد: «اگر قدرت انقلاب به جای قدرت اشخاص تثبیت شود، پدیده خوبی خواهد بود. برای انتخابات سال آینده باید تدابیر مهمی اندیشیده شود، اخیرا در برابر همه افرادی که اسامی آن‌ها برای انتخابات مطرح شده، مردم واکنش خیلی پایینی داشته‌اند و به مرور جامعه در حال فاصله گرفتن از قدرت سیاسی است.»

وی گفت: «ملت باید دولت و مجلسی را به وجود بیاورد که حقوق عامه را به حقوق خاصه ترجیح دهد. اگر قدرت سیاسی با این مهم که حقوق عامه بر حقوق خاصه ارجحیت دارد، همسو شود؛ از خیلی از مسائل خلاص می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار