حضور نوبخت در غرب مازندران: آغاز به کار نخستین نیروگاه زباله‌سوز شمال کشور در نوشهر

ساری (پانا) - رییس سازمان برنامه و بودجه در روز دوم سفرش به مازندران از سد لاستیکی سرخرود و نیروگاه زباله‌سوز نوشهر بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۵۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
حضور نوبخت در غرب مازندران: آغاز به کار نخستین نیروگاه زباله‌سوز شمال کشور در نوشهر

محمدباقر نوبخت در دومین روز از سفر به مازندران عصر امروز در غرب استان حضور یافت و از سد لاستیکی در دست ساخت سرخرود و فرودگاه بیشه‌کلا واقع در شهرستان محمودآباد بازدید کرد. ‎

ساخت سد لاستیکی سرخرود که از سال ۹۵ شروع شد و در حال حاضر ۶۵ درصد پیشرفیت فیزیکی دارد، در صورت بهره برداری آب مورد نیاز برای ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه را تامین می کند.

برای ساخت این سد ۹ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود که تاکنون ۶ میلیارد تومان آن هزینه شده است.

به دلیل افزایش قیمت مصالح برای تکمیل این سد به اعتباری بیشتری نیاز است. برای اتمام این سد چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز است.

تست اولین نیروگاه زباله سوز شمال کشور در نوشهر

با حضور نوبخت اولین نیروگاه زباله سوز در شمال کشور به صورت آزمایشی در نوشهر شروع به کار کرد. این پروژه با تولید ۲۰۰ تن زباله در روز و اعتبار هزینه ای ۱۱۲ میلیارد تومان در مرحله بهره‌برداری قرار گرفته است.عملیات اجرایی زباله سوز نوشهر از سال ۹۰ آغاز شده است.

نوبخت همچنین در این سفر از پروژه کمربندی غربی نور رویان بازدید کرد. طول این پروژه یک کیلومتر و هشتصد متر است که مقرر شد با بررسی و تامین اعتبار مورد نیاز عملیات اجرایی این پروژه به زودی آغاز شود.

لازم به ذکر است، رییس سازمان برنامه و بودجه و احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در این روز به طور سرزده با مادر شهید عسگری اسماعیلی در سرخرود دیدار کردند. شهید عسگری اسماعیلی در سال ۶۱ و در عملیات و منطقه جنگی شلمچه به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار