معاون وزیر صنعت: نگرانی بابت کاهش تولید مرغ نداریم

تهران (پانا) - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان می گویدبا اینکه جوجه ریزی در کشور حدود ۱۰درصد کاهش داشته است اما بدلیل برخورداری از ذخایر استراتژیک بالاتر از میزان مصوب این میزان قابل جبران است.

کد مطلب: ۱۱۱۵۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر صنعت: نگرانی بابت کاهش تولید مرغ نداریم

به گزارش ایرنا، عباس تابش افزود: در سطح ملی و با پشتیبانی معاونت دام امور وزارت جهاد کشاورزی تفاهم کردیم که از ماه های آینده جوجه ریزی را به حد مناسب برسانیم و این ۱۰ درصد را جبران کند.

وی با اشاره به قیمت مصوب مرغ تصریح کرد: مرغ باید به قیمت مصوب عرضه شود و مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در این ارتباط با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند.

وی با بیان اینکه تولید مرغ با ظرفیت کامل در استان انجام می شود، تصریح کرد: نهاده های دامی در استان توزیع می شود که ادعاهایی مطرح است که نهاده های دامی را به صورت آزاد تهیه می کنند اما برای این ادعا تا کنون هیچ سندی را ارائه نداده اند.

رئیس سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان خاطر نشان کرد:قیمت هایی که برای مرغ مطرح کرده ایم ُ صحیح و کارشناسی شده است و اگر این تولید کنندگان مستندات خود را ارائه کنند ، برای قیمت های کارشناسی شده جدید نیز لحاظ می شود.

تابش اظهار داشت: ولی در حال حاضر ، مرغ باید با قیمت مصوب در سراسر کشور عرضه شود و اگر جایی این قیمت مصوب رعایت نمی شود مردم به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهندتا بتوانیم برخورد با کسانی که در حق مردم اجحاف می کنند داشته باشیم.

وی گفت: اگر در استانی در کشور کمبود مرغ وجود دارد، متولیان اعلام کنند تا از ذخایرمان نسبت به تامین آن اقدام کنیم .

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت از شب گذشته در گیلان حضور یافته و ضمن شرکت در کارگروه تنظیم بازار استان از چندین واحد تولیدی و بازار بزرگ رشت بازدید کرد.

گیلان دارای حدود دو هزار و ۹۵۰ واحد صنعتی و افزون بر ۱۱۰ هزار واحد صنفی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار