فهرستی از کتاب‌های برگزیده با موضوع کنشگری کودک و نوجوان

تهران (پانا) - شورای کتاب کودک فهرستی از کتاب‌های برگزیده شورا با موضوع کنشگری کودک و نوجوان را عرضه کرده است.

کد مطلب: ۱۱۱۵۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد
فهرستی از کتاب‌های برگزیده با موضوع کنشگری کودک و نوجوان

شورای کتاب کودک همزمان با روز جهانی جوان، کتابشناسی‌ای از فهرست کتاب‌های برگزیده، شایان تقدیر و چهارستاره شورای کتاب کودک در سال‌های ۱۳۷۶ - ۱۳۹۸ با موضوع کنشگری کودک و نوجوان را انتخاب و به صورت فایل pdf عرضه کرده است.

شورا درباره این روز و رویکرد انتخاب این فهرست نوشته ‌است: امروز ۲۲ مرداد برابر ۱۲ اگوست «روز جهانی جوان» است. هدف از این روز نشان دادن و برجسته‌سازی اهمیت جوانان به عنوان نسل آینده و نیروی پیشرو برای ایجاد تغییر در جهان است. هر سال برای روز جهانی جوان با توجه به چالش‌های آن سال، موضوعی تعیین می‌شود.

چالش‌های جهان ۲۰۲۰، از همه‌گیری کووید ۱۹ تا جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است» تنها با اقدام جهانی مهار خواهند شد. به همین دلیل موضوع روز جهانی جوان امسال «شرکت جوانان در اقدام جهانی» تعیین شده است.

در حال حاضر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون جوان بین ۱۰ تا ۲۴ ساله در جهان زندگی می‌کنند که بیشترین جمعیت ثبت‌شده جوان در جهان تاکنون است. اما یک‌دهم کودکان جهان در مناطق جنگی زندگی می‌کنند و ۲۴ میلیون نفر از آن‌ها از حق تحصیل محرومند.


روز جهانی جوان به ما یادآوری می‌کند که جوانان را درک کنیم و با شنیدن صدای‌شان جهان را از این شور و شوق تهی نکنیم. شورای کتاب کودک با این رویکرد این فهرست را انتخاب کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار