ظریف فردا به لبنان می‌رود

تهران (پانا) - محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه فردا -جمعه- به لبنان سفر می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۱۵۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد
ظریف فردا به لبنان می‌رود

«محمد جواد ظریف» فردا در سفر به لبنان با مقامات ارشد لبنانی دیدار و درباره آخرین تحولات این کشور پس از انفجار مهیب اخیر گفت‌و گو و تبادل نظر می‌کند.

وزیر امور خارجه همچنین در این دیدارها در روند کمک‌های جمهوری اسلامی ایران و سایر مسائل مورد علاقه با مقامات لبنانی گفت و گو خواهد کرد.

پیشتر، سید «عباس موسوی» سخنگوی وزارت‌خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داده بود که یکی از مقامات بلندپایه ایرانی در روزهای آتی به لبنان سفر خواهد کرد.

ظریف پس از انفجار روز سه شنبه در بندر بیروت در محل سفارت لبنان در تهران دفتر یادبود جان‌باختگان این حادثه را امضا کرده بود.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه چهارشنبه شب در گفت و گوی تلفنی با حجت الاسلام و المسلمین روحانی با اشاره به شرایط لبنان پس از انفجار مهیب هفته گذشته در بیروت و سفرش به این کشور، خواستار کمک ایران برای حل بحران سیاسی لبنان شد و از ایران برای حضور در گروه اقدام بین المللی برای حل بحران لبنان دعوت کرد.

حجت الاسلام حسن روحانی ضمن استقبال از دعوت رییس جمهور فرانسه برای حضور ایران در گروه بین المللی کمک به حل مشکلات لبنان گفت: بسیار مهم است که همه کمک کنیم برای اینکه مسئولین قضایی لبنان بتوانند عوامل اصلی این حادثه را پیدا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار