نگاهی متفاوت به سریال‌های ماه محرم تلویزیون

تهران (پانا) - با نزدیک شدن به ایام عزاداری سالار شهیدان و ماه محرم و صفر، تب و تاب آماده شدن سریال های مناسبتی ماه محرم در شبکه های سیما بالا گرفته است و سریال‌هایی چون «زمین گرم»، «نجلا»، «بوم و بانو» و «سرزده» از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شوند.

کد مطلب: ۱۱۱۵۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
نگاهی متفاوت  به سریال‌های ماه محرم تلویزیون

در میان سریال‌های اعلام شده، سریال «بوم و بانو» به کارگردانی سعید سلطانی همچنان در حال تصویربرداری است.

سریال «زمین گرم» به کارگردانی سعید نعمت‌الله روزهای پایانی تصویربرداری را سپری می‌کند و همزمان با انجام مراحل فنی خود را برای پخش آماده می‌کند.

سریال «نجلا» نیز به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور هم برای پخش در دهه آخر ماه صفر برای شبکه سه سیما در حال تصویربرداری است.

«سرزده»/ شبکه۱

سریال «سرزده» قرار است از شبکه یک سیما پخش شود. داستان حول محور اصلان و رضا که دوستان دوران جوانی و رقبای کشتی چوخه بوده‌اند می‌گذرد که دست روزگار مسیر آن‌ها را از یکدیگر جدا کرده است.

این مینی سریال به کارگردانی بهادر اسدی ساخته شده و در ۹ قسمت آماده پخش شده است.

سریال «سرزده» به قلم زامیاد سعدوندیان ، به کارگردانی و تهیه کنندگى بهادر اسدى است که قرار بود ابتدا به مناسبت شب هاى احیا از شبکه یک پخش شود اما بدلیل شیوع ویروس کرونا پخش آن به زمان دیگری موکول شد.

علی انصاریان، بهرنگ علوى،نسیم ادبی، رویا میرعلمی، رحیم نوروزی، رامبد شکرابى،مریم مومن ،یاشار هاشم زاده، امیربهادر اورعی، امید جواهریان پارسا، غلامرضا عارف نژاد، رضا نظرى، کیمیا خلج و کوروش رحمانى و بازیگران خردسالی چون نیکادل یاحقى، ریحانه ابوترابى در این مجموعه تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته اند.

از دیگر عوامل سریال سرزده می توان به نویسنده : زامیاد سعدوندیان، کارگردان : بهادر اسدى، ناظر کیفی :علیرضا ابوترابی ، مدیر تصویربرداری:احمد گودرزی، صدابردار: امیر عاشق، مدیر تولید: مهدی چراغی، مدیر مالی: مینا صفریان، مدیر تدارکات: محمد عزیزی زاده، طراح گریم : شهرزاد عقیقی، طراح لباس: منیره ملکی ، طراح صحنه: احمدرضا آخوندزاده، برنامه ریز: سیامک دورانی، دستیار اول کارگردان: سعید غلامی، منشی صحنه : تهمینه مرتضوی، طراحی و اجرای جلوه های ویژه میدانی: حمید رسولیان، جلوه های ویژه تصویری: امیر امدادی، تدوین: نوید توحیدی و تهیه کننده : بهادر اسدى اشاره کرد.

«بوم و بانو»/ شبکه۲

سریال «بوم و بانو» به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه‌کنندگی آرمان زرین‌کوب سال گذشته مقابل دوربین رفت. این مجموعه به سفارش شبکه دو سیما برای ایام محرم آماده شده است.

بوم و بانو به نویسندگی شعله شریعتی و اعظم بهروز روایتگر داستانی عاشقانه و تاریخی در دوره پهلوی است.

سعید سلطانی که تجربه ساخت سریال های تاریخی موفقی چون پس از باران و خانه ای در تاریکی را در کارنامه هنری اش دارد باز هم به سراغ بخشی از تاریخ ایران رفت و روایتگر قصه ای تاریخی در بوم و بانو شد.

در خلاصه داستان سریال بوم و بانو آمده است:
در ایامی که عشق رهروان محرم به مسلخ برده می شود و شورشان به یغما می رود، عشقی بی آلایش سر بر می آورد که در دل طوفان بلایای زمانه به ابتلا کشیده می شود و در سایه تزویر و فریب بدخواهان تا مرز نابودی می رود، اما در واپسین لحظات، چون سیمرغی از میان خاکستر برمی خیزد...

بازیگران سریال بوم و بانو عبارتند از،بهنام تشکر در نقش سرهنگ سپنتا، فریبا متخصص در نقش ماهرخ همسر تیمسار افشار، مسعود رایگان در نقش تیمسار افشار، ساغر قناعت، مهدی احمدی، دیبا زاهدی و... در سریال بوم و بانو ایفای نقش میکنند.

بوم و بانو سریالی 35 قسمتی است که در شب های ماه محرم روی آنتن شبکه دو سیما میرود.

«زمین گرم»/ شبکه۳

«زمین گرم» به کارگردانی سعید نعمت‌الله و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی آماده می‌شود. نعمت الله برای اولین بار کارگردانی یک مجموعه را عهده‌دار است. او پیش‌تر در کسوت نویسندگی کارهای زیادی را برای صدا و سیما نوشته است که از جمله می‌توان به «رستگاران»، «جراحت»، «شیدایی»، «مادرانه»، «عقیق» و «برادرجان» اشاره کرد.

این مجموعه را می‌توان سومین سریال از سه‌گانه سعید نعمت‌الله با موضوع روابط دو برادر در بستر خانواده دانست.

نعمت‌الله پیش از این در دو سریال مناسبتی دیگر یعنی «جراحت» و «برادرجان» نیز این مضمون را محور اصلی قصه بود و در قالب یک درام اجتماعی روایت می‌شد. به نظر می‌رسد «زمین گرم» نیز چنین ساختاری را با ترکیبی از مؤلفه‌های مذهبی در خود داشته باشد.

در خلاصه داستان «زمین گرم» که برای سی قسمت طراحی شده آمده است: بعد از سال‌ها بی‌خبری دو برادر از هم، برادر بزرگ‌تر که آخرین ساعات حیات خود را پشت سر می‌گذارد به سراغ برادر کوچک‌تر می‌رود تا وصیت کند؛ وصیتی که زندگی برادر کوچک را دستخوش چالشی بزرگ می‌کند...

مرجان شیرمحمدی، علیرضا خمسه، اصغر همت، نادر فلاح، کامران تفتی، دنیا مدنی، علیرضا آرا، مارال فرجاد، شیوا ابراهیمی، صادق برقعی، ندا عقیقی، مرتضی درویش‌زاده، مسعود شریف، علیرضا اولیایی و وحید فعال بازیگران این مجموعه مناسبتی هستند.

این سریال در شب‌های ماه محرم از ساعت 20/45 روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت.

«نجلا»/ شبکه۳

«نجلا» دیگر سریال شبکه سوم سیما است که با مشارکت سیمافیلم در حال تولید است. این مجموعه برای دهه آخر ماه صفر همزمان با اربعین حسینی روی آنتن این شبکه خواهد رفت. سریال «نجلا» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و تهیه‌کنندگی سعید سعدی اول تیرماه جلوی دوربین رفت و گروه در حال تصویربرداری هستند.

داستان سریال «نجلا» درباره خانواده و جوانان است و قصه‌ای عاشقانه را حول محور عاشورا و امام حسین (ع) به تصویر می‌کشد و عوامل این سریال بعد از ضبط سکانس‌هایی در تهران برای تصویربرداری مراسم پیاده‌روی اربعین راهی جنوب کشور می‌شوند.

حسام منظور، مهراوه شریفی‌نیا، آزیتا حاجیان، سوگل طهماسبی، هدایت هاشمی، مهرداد ضیایی، سارا رسول‌زاده، سیروس همتی، علی غابشی، مصطفی ساسانی، مرتضی شاکر، جواد پورزند و... بازیگران سریال نجلا را تشکیل می‌دهند.

حسام منظور، مهراوه شریفی‌نیا، آزیتا حاجیان، سوگل طهماسبی، هدایت هاشمی، مهرداد ضیایی، سارا رسول‌زاده، سیروس همتی، علی غابشی، مصطفی ساسانی، مرتضی شاکر، جواد پورزند و... بازیگران سریال نجلا را تشکیل می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار