توزیع ۱۴ هزار جلد کتاب اهدایی به کانون های فرهنگی و تربیتی فارس

شیراز(پانا)-در حاشیه برگزاری آئین افتتاحیه توزیع ۱۴ هزار جلد کتاب اهدایی توسط خیرین بین ۶۰ کانون فرهنگی و تربیتی منتخب مناطق ۵۹ گانه آموزش و پرورش فارس،آئین پویش دانش‌آموزی نذر کتاب نیز افتتاخ شد.

کد مطلب: ۱۱۱۵۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد
توزیع ۱۴ هزار جلد کتاب اهدایی به کانون های فرهنگی و تربیتی فارس

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به وجود نگاه عمیق و زیبایی که در فرهنگ دینی ما نسبت به کتاب و کتابخوانی وجود دارد گفت: با این وجود اما فرهنگ کتابخوانی در جامعه ما از جایگاه مطلوب خود برخودار نیست.

جهانبخش بانشی افزود: محور آموزش و پرورش در راس ترویج این فرهنگ است و ما به عنوان مسولین فرهنگی باید این روند را آسیب‌شناسی کنیم و کتابخوانی را در مدارس به یک گفتمان ملی تبدیل کنیم.
جهانبخش بانشی با بیان اینکه این فعالیت نباید در قامت شعار و حرف باشد اظهار کرد: باید با یک برنامه عملیاتی- اجرایی اصول لازم را بر مبنای سلیقه و ذائقه دانش‌آموزان بررسی کنیم.
بانشی ادامه داد: اگر قرار است راهی برای جریان کتابخوانی پیدا شود، بخش بزرگی بر عهده حوزه پرورشی و فرهنگی و مربیان است. نه این که این قشر یک نفره به این امر بپردازند، اما به عنوان متولیان امرِنشر باید پیشرو باشند.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش فارس مسابقات کتابخوانی را یکی از عوامل اصلی برای کتابخوانی دانست و گفت: این مسابقات یک ظرفیت بسیار خوب در اختیار ماست که امیدواریم بتوانیم در این عرصه قدم های موثری برداریم.
بانشی با اظهار این توصیه که در ادبیات داستانی می‌شود ذهن افراد زیادی را متمرکز کرد اضافه کرد: باید از ذائقه دانش آموزان مخصوصا در ابتدایی و متوسطه اول که داستانخوانی است برای ترویج فرهنگ کتابخوانی استفاده کنیم.
او با اشاره به اینکه این فعالیت باید مانند یک زنجیر به هم پیوسته در فارس ادامه پیدا کنه ادامه داد: این مراسم که با برنامه ریزی های اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش فارس انجام شده است یک راه ناقص و آغازین کار است ،اگر ما در سال تحصیلی پیش رو شاهد چنین برنامه های در مناطق ۵۹ گانه آموزش و پرورش فارس بودیم این قدم ما به نتیجه رسیده است.

به گفته رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش فارس، به همت خیرین ۱۴ هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف اعم از اجتماعی،داستانی،فرهنگی،ادبی،مذهبی و دیگر موضوعات غیر درسی به ارزش ۱۸۰ ملیون تومان برای توزیع در کانون های فرهنگی و تربیتی منتخب مناطق ۵۹ گانه تهیه شد.
سعید خادمی افزود: در پویش نذر کتاب نیز دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی کتاب های بلااستفاده خود را از طریق کانال ۱۲ هزار نفری farsfarhangi@ در شبکه شاد به مناطق اعلام شده تحویل می دهند‌ که این کتاب ها به مدارس محرومِ شناسایی شده فرستاده می‌شود.
خادمی با بیان اینکه عموما مخاطب این طرح دانش‌آموزان هستند گفت: قصد داریم در فاز دوم این طرح که در هفته کتاب در ۲۴ لغایت۳۰ آبان ماه برگزار می شود بقیه کانون های استان را نیز به کتاب مجهز کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار