رمضانی: جشنواره فرهنگی هنری برای متوسطه دوره اول به صورت مجازی برگزار خواهد شد

رشته‌های جشنواره افزایش می‌یابد/آموزش و پرورش باید تقدیر شود/۷۰۰نفر به عنوان رتبه‌های اول تا سوم در ۲۸ مرداد معرفی می‌شوند

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضای پرورشی خبر داد جشنواره فرهنگی هنری برای دانش‌آموزان متوسطه دوره اول برای اولین بار از سال آینده در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۱۵۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
رمضانی: جشنواره فرهنگی هنری برای متوسطه دوره اول به صورت مجازی برگزار خواهد شد

علی رمضانی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه جشنواره‌ فرهنگی هنری امسال با حضور خانواده‌ها در حال برگزاری است گفت: «جشنواره امسال این ظرفیت را ایجاد کرد که خانواده‌ها در کنار دانش‌آموزان باشند و تمام جشنواره را رصد کنند. این موضوع می‌تواند برای جشنواره بعدی نیز کمک کننده باشد.»

وی افزود: «امسال در حوزه فضای مجازی برخی از رشته‌ها مورد استقبال بیشتر قرار گرفت و دانش‌آموزان به جز در حوزه‌های هنرهای آوایی، دستی تجسمی، نمایشی و آوایی دانش خود را در حوزه رسانه و فضای مجازی افزایش دادند.»

رمضانی درباره افزایش رشته‌های حوزه رسانه و فضای مجازی گفت: «در بحث حوزه بازی‌های رایانه‌ای و افزایش رشته‌های مرتبط با این حوزه در سال آینده گسترشی خواهیم داشت. با اجرای تفاهم نامه با انستیتو بازی‌های رایانه‌ای این موضوع را برای دانش‌آموزان گسترش می‌دهیم تا بتوانیم این رشته را نیز به دانش‌آموزان آموزش دهیم.»

آموزش و پرورش باید تقدیر شود

مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضای پرورشی با بیان اینکه تنها وزارتخانه‌ای هستیم که در کشور در شرایط کرونا با ایجاد آرامش و امنیت مسابقات و جشنواره‌ها را برگزار می‌کنیم که باید آموزش و پرورش به این دلیل تقدیر شود گفت: «ما با کمک داوران مجرب توانستیم ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رشته دانش‌آموز را در این مسابقات شرکت دهیم‌. با اجرای سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی هنری تاریخی بسیار درخشان برای آموزش و پرورش را رقم زدیم.»

وی ادامه داد: «انتظار داریم دولت، از آموزش و پرورش که توانسته در این شرایط سخت، این جشنواره را رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کند تقدیر کند.»

برگزاری جشنواره برای دانش‌آموزان متوسطه اول

رمضانی اضافه کرد که بحث آموزش با کیفیت را نسبت به حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی بهتر رقم زدیم اما از نظر تربیتی معتقدیم جشنواره باید حضوری برگزار شود. از سال آینده جشنواره فرهنگی هنری را برای متوسطه دوره اول برای اولین بار در فضای مجازی برگزار می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضای پرورشی با بیان اینکه برخی از دانش‌آموزان ما در زمان برگزاری مسابقات در خارج از کشور حضور داشتند اما در این مسابقات شرکت کردند گفت که این موضوع بسیار موثر برای نظام جمهوری اسلامی در شرایط کنونی است.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های فضای مجازی باید برای آموزش و پرورش مهیا باشد گفت: «در برخی از مناطق محروم دانش‌آموزان از داشتن اینترنت و موبایل محروم هستند انتظار داریم آموزش و پرورش با همکاری حوزه وزارت اطلاعات و ارتباطات این موضوع را حل کند.»

مجموعه کارهای جشنواره هرشب پخش می‌شود

رمضانی با اشاره به اینکه هر شب ساعت ۲۳ مجموعه کارهایی که روزانه در این جشنواره در حال برگزاری است به نمایش گذاشته می‌شود از تیم فنی شبکه شاد نیز تشکر کرد زیرا ظرفیت جدیدی برای شبکه شاد ایجاد خواهد شد تا ارتباطات دو سویه شود.

مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضای پرورشی ادامه داد: «از مرحله مدرسه ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در این مسابقات حضور داشتند و شرکت کردند که ۲ هزار نفر از آنان انتخاب شده و ۷۰۰ نفر رتبه‌‌های اول تا سوم را به دست خواهند آورد. ۲۸ مردادماه نیز از طریق شبکه شاد اختتامیه این مسابقات برگزار خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار