آغاز برگزاری سلسله دوره‌های آموزش مجازی مهارت‌های اجتماعی در فارس

شیراز (پانا) – رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس از برنامه‌ریزی برای برگزاری چندین دوره آموزش مهارت‌های اجتماعی ویژه دانش‌آموزان و مربیان به صورت آنلاین در استان خبر داد و گفت با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در راستای رسالت تربیت اجتماعی که برعهده سازمان دانش‌آموزی است، این دوره‌ها به صورت مجازی طراحی شده‌است.

کد مطلب: ۱۱۱۵۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد
آغاز برگزاری سلسله دوره‌های آموزش مجازی مهارت‌های اجتماعی در فارس

امید اسماعیلی با اشاره به اینکه شیوع پاندمی کرونا در کشور و جهان تلنگری به بشر برای ایجاد تغییر در رویه‌های زندگی بوده است، گفت: مقوله آموزش یکی از مسائل مهمی است که با شرایط موجود نیازمند بازبینی و به روزرسانی و هوشمندسازی است.

او ادامه داد: در همین راستا سازمان دانش‌آموزی فارس، چندین دوره آموزش مهارت‌های اجتماعی به صورت آنلاین را طراحی کرده است تا پیشتازان، عموم دانش‌آموزان و فرهنگیان با ارتقای مهارت‌های خود، محدودیت‌های این دوران را به فرصت تبدیل کنند و توانمندی‌های خود را ارتقا دهند.

او با اشاره به اینکه امروزه رسانه‌ها نقش مهمی در زندگی فردی و اجتماعی افراد، آموزش و پرورش، اطلاع رسانی و اقتصاد دارند، برگزاری نخستین دوره آموزش مستندسازی خبری ویژه دانش‌آموزان و مربیان را اولین گام در برگزاری این دوره‌ها برشمرد.

اسماعیلی افزود: امروزه رسانه‌ها جایگاه مهمی در تنویر افکارعمومی و ایجاد فضای مناسب برای گفت‌وگو و تعامل سازنده دارند و آموزش سواد رسانه‌ای و فرهنگ‌سازی استفاده صحیح از رسانه به نوعی وظیفه تمام نهادهای آموزشی است.

او ادامه داد: در همین راستا و با توجه به اینکه امروزه فیلم مستند به عنوان یک رسانه خبری پویا، مهم و جذاب در این عرصه مطرح است، سازمان دانش‌آموزی فارس در راستای تربیت اجتماعی و با هدف ارتقای سطح سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان و توسعه فعالیت‌های خبرگزاری پانا اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی 16 ساعته ساخت فیلم مستند خبری به صورت آنلاین کرده است.

او هدف از برگزاری این دوره را ایجاد بستر فعالیت دانش‌آموزان مناطق محروم، کمک به عدالت آموزشی، شناسایی استعدادهای برتر دانش‌آموزی و هدایت آنان، غنی سازی اوقات فراغت و ارتقای سطح سواد رسانه‌ای در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان دانست.

او توانمندسازی و افزایش قابلیت‌ها و استعدادهای فردی در زمینه ساخت و تولید محتوای رسانه‌ای، کمک به هنرجویان برای توجه به دیدن واقعی اطراف خود برای انتخاب ایده‌های جذاب و ایجاد انگیزه برای تولید فیلم مستند در بین دانش‌آموزان را از دیگر اهداف برگزاری این دوره برشمرد.

اسماعیلی، مخاطبان این طرح را دانش‌آموزان علاقه‌مند و مستعد در ساخت و تولید فیلم و محصل در دوره تحصیلی متوسطه اول و دوم و همکاران فرهنگی علاقمند به مستندسازی با اولویت مربیان پیشتاز عنوان کرد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در این دوره هر منطقه سه نماینده دارد، گفت: در مرحله اولیه اجرای این طرح هر منطقه اقدام به شناسایی دانش‌آموزان و مربیان مستعد و معرفی دو نفر دانش‌آموز پسر و دختر و یک نفر مربی کرده است که خوشبختانه تاکنون استقبال خوبی از کلاس‌ها شده است.

دوره مستندسازی آنلاین با تدریس محمد حسن محمودی نویسنده و کارگردان، مدرس دانشگاه و کارشناس هنرهای تصویری حوزه هنری فارس، ویژه دانش‌آموزان و مربیان ، از ۲۲ مردادماه در فارس آغاز شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار