رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

مدافعان سلامت رکن اصلی جنگ با کرونا هستند

بوشهر(پانا)- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت یکی از ارکان مهم جنگ با کرونا وجود سربازان ایثارگری است که برای غلبه بر آن تا پای جان ایستاده‌اند.

کد مطلب: ۱۱۱۵۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
مدافعان سلامت رکن اصلی جنگ با کرونا هستند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، سعید کشمیری در همایش یادبود شهدای مدافع سلامت استان بوشهر گفت: در طول تاریخ بشر بلاهای بسیاری را به خود دیده است و این بار نیز در حال جنگ با کرونا به‌عنوان یک بلای جهانی است.
وی با گرامیداشت یاد و نام شهدای عرصه سلامت کشور و استان بوشهر افزود: انتخاب آگاهانه همه افرادی که برای شکست کرونا همراه مدافعان سلامت شدند نقطه عطفی در تاریخ است.
کشمیری ادامه داد: همراهی جهادی پاکبانان زحمت‌کش، حضور نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای نظامی که با آگاهی از خطر ابتلا به کرونا به حمایت و همراهی از مدافعان سلامت آمدند را فراموش نمی‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در راه مبارزه با کرونا عده زیادی از کادر بهداشتی و درمانی کشور نیز به این ویروس مبتلا شدند و متأسفانه شاهد از دست رفتن نیروهای متخصص و نخبه پزشکی کشور هم بودیم و هستیم.
کشمیری افزود: شهدای مدافع سلامت باعث افتخار همه ایران هستند، اما قطعاً جایگزین کردن نخبه‌های پزشکی و سرمایه‌های کشور زمان‌بر است و این موضوع خسارتی عظیم به منابع انسانی ما تلقی می‌شود.
کشمیری اظهار کرد: شهدای مدافع سلامت روشنگر راه برای ادامه مسیر ما هستند و درسی که از آنان گرفتیم این بود که برای نجات جامعه باید از همه‌چیز گذشت، آن‌هم با انتخابی آگاهانه.
او گفت: شهدای مدافع سلامت به یاد دادند که پیروزی بر این بیماری فداکاری می‌خواهد اما برای جلوگیری از شیوع این بیماری فداکاری همه آحاد جامعه لازم است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: برای پاسداشت و احترام به شهدای مدافع سلامت باید فداکاری کرد و این فداکاری می‌تواند رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پرهیز از حضور در تجمعات و عدم برگزاری مراسم‌های جشن و عزا باشد.
همایش یادبود شهدای مدافع سلامت استان بوشهر به منظور قدردانی از خانواده‌های شهدای عرصه مبارزه با ویروس کرونا در حسینیه عاشقان ثارالله با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار