فرماندار اسلامشهر :ضرورت نگاه معقولانه و عالمانه در حوزه خانواده معزز شهدا و ایثارگران

اسلامشهر (پانا) - جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان اسلامشهر با حضور فرماندار ،مدیر بازرسی فرمانداری ، مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسئولات ادارات و ارگان ها در سالن جلسات فرمانداری منطقه برگزار شد .

کد مطلب: ۱۱۱۴۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار اسلامشهر :ضرورت نگاه  معقولانه و عالمانه در حوزه خانواده معزز شهدا و ایثارگران

در این جلسه مسعود مرسلپور فرماندار اسلامشهر در سخنانی به تحلیل مسائل حوزه ایثارگران در شهرستان اسلامشهر پرداخت و اظهار کرد: در زمینه مشکلات ایثارگران با مواردی از جمله ،اشتغال این عزیزان در بخش های خصوصی با توجه به شیوع کرونا ویروس،بهداشت و درمان و وضعیت نامناسب شهرک مسکونی جانبازان که فرد جانباز شصت و پنج درصدی در خانه 40متری مشغول زندگی است و تاکنون با پیگیری های مستمر در طول یک سال و نیم گذشته از سوی ادارات راه و شهرسازی استان و اسلامشهرجواب قابل قبول که ملموس توسط ایثارگران باشد داده نشده است ، روبه رو هستیم.

او در ادامه افزود:همه مردم و آحاد جامعه در ایران اسلامی مورد احترام و تکریم ما هستند و ما مسئولین نوکر مردم هستیم و با توجه به اصل اهم و فی الاهم می بایست به فردی که بخش از بدن خود ، همسر و یا فرزندخود را از دست داده خدمت بیشتر داده شود و صلاح نیست ما به آسایش خود فکر کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسلامشهر تصریح کرد: اشکال ما در سیستم اداری این است که همه آن چه در اداره داریم راجزء لاینفک خود میدانیم که اگر بازنشسته هم شویم ارث ما محسوب می شود و هرکدام از ما وقتی با خواسته به حق ایثارگری روبه رو می شویم که در راه حفظ دین و کشور خود چندین سال درد بیماری را همراه دارد نباید پاسخ منفی بدهیم و اگر جرأت نداریم مسئولیت نپذیریم.

مرسلپور تأکید کرد: به خانواده عزیزان شهید ، ایثارگر و آزاده نگاه اداری نداشته باشیم و بدانیم حضور این افراد در جبهه های ایثار و شهادت برای کسب ناز و نعمت بعدی نبود و الان در کوران زندگی با ما روبه رو هستند و در رابطه با آنان نگاه و برداشت نامعقولانه را به کار می بریم .

او بیان کرد: همه این عزیزان ما در مقابل استکبار جهانی ، داعش و ...ایستادند و گروهی از جانبازان و ایثارگران ما 29 است با قطعی نخاع ، مشکلات اعصاب و روان در بستر هستند و مامسئولین به برکت همین شهادت ها و ایثار گری ها در رفاه نسبی قرار داریم و جایز نیست اکنون که خانواده های آنان به ما نیاز دارند با رفتارهای نابخردانه این عزیزان را برنجانیم و نگاه ما در این زمینه باید معقولانه و عالمانه باشد.

در این جلسه پس از اظهار نظر مسئولین بنیاد شهید و ایثارگران ، مرکز فنی و حرفه ای و عضو شورای شهر مسعود مرسلپور فرماندار اسلامشهر مصوبات جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به شرح زیر اعلام کرد:برگزاری منظم جلسات به صورت ماهانه،تشکیل کارگروه های اشتغال،رسیدگی به وضعیت مجتمع مسکونی جانبازان و بهداشت و درمان .

خبرنگار : حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار