حسینی: با مشارکت خیرین ۶ مدرسه استثنایی در استان البرز ساخته خواهد شد

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مدیر کل استان البرز ، اعضای شورای معاونان این استان و مدیران مدارس استثنایی شهرستان کرج نشست شورای اداری آموزش و پرورش استان البرز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: با مشارکت خیرین ۶ مدرسه استثنایی در استان البرز ساخته خواهد شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه بر اساس آمایش سرزمینی ۲۱۰ مدرسه استثنایی برای رسیدن به استاندارد در کشور مورد نیاز است اظهار کرد سهم استان البرز از این تعداد ۶ مدرسه است پس از تامین زمین از سوی استانداری با همت خیرین به زودی ساخت این شش مدرسه آغاز خواهد شد.

وی افزود یک مدرسه استثنایی در اشتهارد و دو مرکز مرکز مشکلات ویژه یادگیری نیز در اشتهارد و کرج تا اول مهر به بهره برداری خواهد رسید.

حسینی با بیان اینکه تعداد مراکز مشکلات ویژه یادگیری در استان البرز در سال جاری پنجاه درصد رشد داشته است اظهار کرد اکنون ۲۳ مرکز اختلالات یادگیری در استان البرز وجود دارد و ۴ مرکز جدید نیز در سال جاری افتتاح خواهد شد.

وی افزود یکی از برنامه‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی راه اندازی پنج مرکز جامع توانبخشی در مراکز استان‌ها در سال جاری است که یک مرکز آن در کرج راه‌اندازی خواهد شد.

معاون وزیر یکی از برنامه‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی که با مشارکت سازمان نوسازی مدارس انجام می‌شود را ساخت سالن‌های ورزشی درون مدرسه‌ای دانست و افزود ۵ سالن درون مدرسه‌ای 200 متری در مدارس استثنایی استان کرج ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به سه بسته تحولی سازمان آموزش و پرورش استثنایی که شامل ۳۳ برنامه است اظهار کرد: «اجرای این بسته‌ها موجب تحول بزرگی در آموزش و پرورش استثنایی خواهد شد و ۸۳ درصد برنامه‌های موجود در این بسته‌ها تاسیسی و نوآورانه است. آموزش زبان اشاره و خط بریل به ۲۰۰ نفر از معلمان و کارمندان استان البرز، راه‌اندازی سامانه ندای همراه، راه‌اندازی یک پایگاه جامع آموزش مجازی، افزایش ۸ درصدی پوشش پیش دبستانی و مناسب سازی یک مدرسه پذیرا و یک مدرسه اتیسم در استان البرز از جمله برش‌های استانی بسته‌های تحولی در سال جاری است.»

حسینی در پایان با اشاره به نهضت توان افزایی افزود ۱۰۵ نوع وسیله توانبخشی، ورزشی، پرورشی و کمک آموزشی برای دانش‌آموزان با نیاز های ویژه با مجموع ۷۰۰ هزار قلم در قالب نهضت توان افزایی و از طریق مشارکت خیرین و دستگاه‌های اجرایی باید تامین شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار