همکاری فعال همیاران طبیعت در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی فارس

شیراز(پانا)-سرپرست اداره کل منابع طبیعی فارس از همکاری بیش از 5 هزار و 900 همیار طبیعت فعال خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
همکاری فعال همیاران طبیعت در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی فارس

به گزارش اداره کل منابع طبیعی فارس، عبدالحسن صمدنژاد با اعلام این خبر گفت: همیاران طبیعت در استان شامل مروجین، محافظین و دانش‌آموزانی هستند که در فعالیت‌ها و پروژه‌های مختلف منابع‌طبیعی از جمله عملیات‌های اطفاء‌حریق ، بذرکاری ، کپه‌کاری و نهال‌کاری و همچنین اجرای مراسم های مختلف از جمله برنامه‌های بزرگداشت هفته منابع طبیعی و سایر مناسبت های مرتبط همکاری بسیار گسترده ای دارند.
او افزود: در حال حاضر 40 تشکل زیست محیطی و منابع طبیعی در ترویج فرهنگ منابع‌ طبیعی و حفاظت و احیای عرصه های جنگلی و مرتعی استان مشارکت دارند.
صمدنژاد با اشاره به همکاری همیاران طبیعت در اجرای برنامه های مختلف طرح های حفاظت مشارکتی از جمله طرح ملی جنگلانه و اطفای حریق در جنگلها و مراتع و سایر بخش های منابع طبیعی افزود: همیاران طبیعت بازوی قدرتمند منابع‌طبیعی هستند که هم‌دوش با نیروهای رسمی به صورت فردی و گروهی در امر حفاظت، احیاء و توسعه عرصه های ملی در تلاشند.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم و گروههای طبیعت‌دوست از همراهی و تعامل با مجموعه منابع طبیعی اظهار کرد: از سال 86 که طرح همیاران طبیعت کلید خورده تاکنون تعداد 5 هزار و 480 کارت شناسایی همیار طبیعت صادر شده است.
او تصریح کرد: از این تعداد یک‌هزار و 965 کارت جهت دانش آموزان، 3 هزار و 153 کارت جهت محافظان افتخاری و 562 کارت نیز برای مروجین طبیعت صادر شده که این افراد به مناسبت‌های مختلف با مجموعه منابع طبیعی همکاری می کنند.
صمدنژاد ادامه داد: با همراهی و تعامل بیشتر در جهت تامین نیرو و اعتبارات لازم و ارائه آموزشهای لازم بتوان همیاران طبیعت بیشتری را در سطح استان جذب کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار