استقبال از اکران اینترنتی مستند «جایی برای فرشته‌ها نیست»

تهران (پانا) - پس از گذشت سه هفته از اکران اینترنتی مستند سینمایی «جایی برای فرشته‌ها نیست» ساخته «سام کلانتری» در سامانه نمایش درخواستی «فیلیمو» و «نمآوا»، آمارها حکایت از استقبال علاقمندان سینما از این فیلم مستند دارد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سام کلانتری با اعلام این مطلب، گفت: اگرچه هنوز جامعه مخاطبان پلت‌فرم‌های نمایش آنلاین آثار سینمایی تفکیک نشده و فرم واقعی خود را پیدا نکردند، اما به نظر می‌رسد که مخاطبان سریال‌بین این مجموعه‌ها به دنبال تماشای فیلم‌های متفاوت هم هستند.

وی افزود: به نظرم در بحث اکران آنلاین فیلم‌ها، مستندهایی موفق می‌شوند که علاوه بر توجه به مخاطب خاص و الیت خود، تماشاگر عام و جامعه‌ی عمومی سینمارو را هم فراموش نمی‌کنند.

کلانتری ادامه داد: متاسفانه هنوز هم خرید بلیت برای دیدن فیلم مستند توسط مخاطبان اکران آنلاین سخت صورت می‌گیرد. اگر تلویزیون یک مستند خوب را پخش کند، خیلی‌ها پای تماشای آن می‌نشینند، اما اگر قرار باشد که بلیت بخرند و از «فیلیمو» یک فیلم مستند ببینید، اینجا کار کمی سخت پیش می‌رود؛ هرچند که ذائقه‌ی مردم از این منظر در حال تغییر است و برای مثال امروز با شش ماه پیش تفاوت زیادی دارد.

این مستندساز تاکید کرد: اگرچه بحران کرونا آسیب‌های زیادی به مردم و جامعه‌ی جهانی وارد آورد و همه‌ی ما از این بابت متاسف و متاثر هستیم، اما باید بگویم که کرونا به کمک اکران آنلاین آمد و این داستان تلخ به اکران اینترنتی فیلم‌هایی از قبیل «جایی برای فرشته‌ها نیست» آسیبی وارد نکرد.

کلانتری افزود: یکبار دیگر می‌گویم که اغلب مخاطبین امروز سینما، عاشق فیلم مستند هستند، اما برای خرید بلیت آن سخت پول می‌دهند که امیدوارم با فرهنگ‌سازی این مشکل حل شود؛ چراکه سامانه‌های نمایش آنلاین بهترین فرصت برای دیده شدن فیلم مستند و بازگشت سرمایه‌ی این آثار هستند.

وی یادآور شد: فیلم‌های سینمایی کم‌هزینه یا «لوباجت» هم اگر از ابتدای ساخت روی اکران آنلاین هدف‌گذاری کنند، در نمایش عمومی این پلت‌فرم‌ها موفق خواهند شد؛ یعنی از پیش‌تولید باید پروژه‌ی خود را براساس اکران آنلاین طراحی و متمرکز کنند.

گفتنی است: اکران اینترنتی مستند سینمایی «جایی برای فرشته‌ها نیست» از روز اول مردادماه در «فیلیمو» و «نماآوا» آغاز شده و تاکنون استقبال خوبی از این اثر مستند سینمایی بعمل آمده است. اکران عمومی این فیلم هم که از 4 تیرماه در گروه هنر و تجربه شروع شده، کماکان ادامه هم دارد.

«جایی برای فرشته‌ها نیست» مستندی درباره‌ی تیم ملی دختران «اسکیت هاکی» ایران و مشکلات پیچیده‌ی آنان در راه مسابقات آسیایی کره‌جنوبی است که ورزش، بهانه‌ای برای وارد شدن به زندگی این دختران شده است.

این فیلم، پُرجایزه‌ترین مستند سینمایی سال 1398 است که سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر و چهار جایزه از جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، از جمله جایزه ویژه تماشاگران این جشنواره را کسب کرده است.

از عوامل اصلی این مستند که سام کلانتری را در ساخت آن همراهی کردند، می‌توان به مهران کاشانی (همکار پژوهشگر)، رضا تیموری (فیلمبردار)، شاهین پورداداشی (صدابردار)، هایده صفی‌یاری (تدوینگر)، انسیه ملکی (صداگذار)، حبیب خزایی‌فر (آهنگساز) و محسن مرادی (مدیر تولید) اشاره کرد. محمد شکیبانیا و محسن شاه‌محمدمیراب هم تهیه‌کنندگان فیلم هستند.

«جایی برای فرشته‌ها نیست» محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و موسسه فرهنگی ‌هنری تنجرین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار