فعال عرصه کارگری و کارفرمایی:

شفافیت و رعایت قوانین باید سرلوحه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی باشد

تهران(پانا) - مدیر کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی می‌گوید شفافیت و رعایت قوانین و مقررات در فعالیت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی باید سرلوحه عملکرد ادارات کل اجرایی و شرکای اجتماعی قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
شفافیت و رعایت قوانین باید سرلوحه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی باشد

به گزارش ایرنا،« فرزاد یوسفی» اظهار کرد: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در اجرای اصل بیست و ششم قانون اساسی و برای حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارگران و کارفرمایان تشکیل و در کنار دولت به عنوان شرکای اجتماعی برای حفظ آرامش، بهبود روند کار و افزایش بهره‌وری فعالیت می‌کنند .

وی با اشاره به تحریم ظالمانه آمریکا و شیوع بیماری کرونا، افزود: اگر می‌خواهیم به تقویت تولید کالای ایرانی و رفع مشکلات کارگران و کارفرمایان بپردازیم، باید تشکل‌های کارگری به عنوان بازوان کارفرما و در کنار کارفرمایان تسهیل‌گر روند کار و تولید و تشکل‌های کارفرمایی نیز با عنوان ظرفیت‌های سرمایه‌ای، دانشی و تجربی در توسعه و رونق تولید نقش خود را به خوبی ایفا کنند و دولت هم با برنامه‌ریزی‌های اصولی و عملی و در راستای سه جانبه گرایی می‌تواند به اهداف اقتصادی و توسعه پایدار کشور جامعه عمل بپوشاند .

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی گفت: نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای رسیدن به اهداف خود باید اعتماد کارگران و کارفرمایان را جلب کنند تا براساس نیاز و اعتماد به مطالبات قانونی و آرمان‌های خود برسند.

وی افزود: یکی از ویژگی‌ها که منجر به اعتماد کارگران و کارفرمایان می‌شود حضور افراد با شرایط قانونی جهت نمایندگی جامعه خود است.

یوسفی تاکید کرد: اگر حضور نمایندگان در تشکل‌ها به صورت شفاف و در اجرای قوانین و مقررات نباشد نه تنها کمکی به برنامه‌ها و فعالیت‌های تشکل‌ها نمی‌کند بلکه منجر به انحراف مطالبات کارگران و کارفرمایان شده و با بی‌انگیزگی کارگران وکارفرمایان در تشکیل و توسعه تشکل‌ها مواجه خواهد شد.

وی گفت: از آنجائیکه بعضی از تشکل‌های صنفی از حضور افراد غیر واجد شرایط در ساختار خود استفاده کرده‌اند مسیر مطالبه‌گری‌های صنفی‌شان به بیراهه رفته و بیشترین وقت و انرژی خود را صرف اختلافات داخلی، منافع شخصی و غرض‌ورزی‌های اعضاء کرده‌اند.

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی تصریح کرد: صالح کارگران و کارفرمایان در تسلیم بودن و تمکین از قوانین و مقررات، عملکرد شفاف و پرهیز از تعبیر و تفسیر نادرست از قوانین و مقررات است.

وی تاسیس ۶ هزار تشکل و اصلاح دستورالعمل کانون‌های کارگران و مدیران بازنشسته ماده ۱۳۴ قانون کار و اصلاح قانون تاسیس شوراهای اسلامی کار را از جمله دستاوردهای اداره کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار