کارگاه آشنایی با خط بریل و زبان اشاره در گلستان برگزار شد

گلستان(پانا)-دوره ضمن خدمت و کارگاه آشنایی با خط بریل و زبان اشاره با حضور 136 نفر از معلمان و 30 نفر از کارکنان نیروی انتظامی و هلال احمر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آشنایی با خط بریل و زبان اشاره در گلستان برگزار شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، به نقل از اداره استثنائی استان دوره ضمن خدمت و کارگاه آشنایی با خط بریل و زبان اشاره با حضور 121 نفر از معلمان و 30 نفر از کارکنان نیروی انتظامی و هلال احمر برگزار شد.

عباس خانعلی رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان اظهار کرد: در راستای سیاست های اجرایی سازمان استثنایی در توسعه و تقویت فرصت های برابر و اثر بخش و ارتقاء سطح رضایتمندی دانش آموزان و معلمان و همچنین ارتقاء سطح آموزش تخصصی معلمان در مدارس خاص و پذیرا ویژه گروه دانش آموزان با آسیب بینایی کارگاه آشنایی با خط بریل در سطح مقدماتی در دو منطقه غرب و شرق استان برگزار شد.

وی افزود: در این مرحله فراگیران با شکل گیری حواس 5 گانه، پردازش اطلاعات لمسی، اهمیت یادگیری چند حسی، آسیب گیرنده های حسی، فرایند یادگیری(حرکتی-ادراکی)، مراحل رشد، نمونه تمرینات و بازیهای مهارت تن آگاهی، آگاهی فضایی، مهارت توازن، هماهنگی چشم و دست، مراحل تربیت و تقویت حس لامسه و مقدمات چارچوب خط بریل آشنا شدند.

خانعلی با بیان اینکه آشنایی و کسب مهارت معلمان دانش آموزان گروه آسیب شنوایی با رویکردهای ارتباطی ناشنوایان و اهمیت زبان اشاره در برقراری ارتباط با دانش آموزان آسیب دیده شنوایی و استفاده از اشارات یکسان و استاندارد مورد تأکید است گفت: به دلیل اهمیت دوره زبان اشاره دوره مقدماتی آموزش زبان اشاره برای دومین بار در استان و در دو منطقه غرب و شرق استان برگزار می شود و تمامی معلمین و دبیران دانش آموزان گروه آسیب شنوایی و معلمان مدارس پذیرا و معلمان گروه چندمعلولیتی امکان شرکت در این دوره را با توجه به سهمیه اعلام شده دارند.

ایشان از برگزاری دوره تکمیلی آموزش زبان اشاره در ماه های آینده خبر داد و گفت: در این دوره آموزشی 121 نفر از معلمان حضور داشتند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان در پایان اظهار کرد: این دوره در راستای ارج نهادن به حقوق شهروندی ناشنوایان و مناسب سازی ارتباط جامعه با ناشنوایان کارگاه زبان اشاره ویژه کارکنان نیروی انتظامی و هلال احمر شهرستان گرگان برگزار شد و جهت برگزاری این کارگاه ها برای سایر ارگان ها و سازمان ها نیز اعلام آمادگی می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار