بازدید معاون وزیر آموزش و پرورش از سی‌وهشتمین دوره مسابقات فرهنگی هنری؛

برگزاری سی‌وهشتمین دوره مسابقات فرهنگی هنری با مشارکت 6 هزار دانش‌آموز در بستر شاد

آیین اختتامیه این مسابقات سه‌شنبه ۲۸ مردادماه برگزار و برگزیدگان این مرحله از مسابقات معرفی و تجلیل قرار می‌‌شوند

تهران (پانا) - علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به همراه علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی صبح امروز ۲۲ مردادماه از محل برگزاری سی‌وهشتمین دوره مسابقات فرهنگی هنری در موسسه آموزشی فرهنگی آیت‌الله غیوری شهرری بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری سی‌وهشتمین دوره مسابقات فرهنگی هنری با مشارکت 6 هزار دانش‌آموز در بستر شاد

علی رمضانی در ابتدا از روند ارتباط سیدآریا قرشی دانش‌‌آموز استان خراسان رضوی شرکت کننده در این دوره از مسابقات در رشته نقاشی دیجیتال که در آمریکا زندگی می‌کند با داوران این بخش و دبیر بخش هنرهای دستی و تجسمی بازدید کرد.

آریا دانش‌‌آموز پایه دوازدهم که اولین بار به رتبه کشوری در این مسابقات دست پیدا کرده است در این ارتباط گفت یک سالی است که رشته طراحی را دنبال می‌کنم و رشته مدرسه‌ای من نیز ریاضی فیزیک است.



بخش‌های مختلف این دوره از مسابقات در این موسسه با حضور دبیران و داوران در حال فعالیت است تا آثار دانش‌آموزان را راستی آزمایی کنند.

این دوره از مسابقات با توجه با شرایط کرونایی در فضای مجازی و در بستر شاد با شرکت بیش از ۶ هزار دانش‌آموز دختر و پسر از 20 تا 26 مردادماه برگزار می‌شود.

این مسابقات به میزبانی شهرستان‌های تهران است؛ در سال تحصیلی جاری بیش از 7 میلیون و 660 هزار نفر رشته در مرحله آموزشگاهی این مسابقات مشارکت داشتند و در ادامه مرحله منطقه و استانی برگزار و درنهایت دانش‌آموزان برگزیده به مرحله کشوری این مسابقات راه یافتند.

شرایط کرونایی باعث شد تا با بهره‌مندی از فناوری‌های نوین در فضای مجازی اقدام به‌راستی آزمایی آثار ارائه‌ شده در مسابقات شود و این رقابت‌ها در بستر شاد و با ارتباط و تعامل دوسویه بین داور و دانش‌آموز و حتی بین داور با اولیای دانش آموزان برگزار شود.

در طول مدت برگزاری مسابقات فرهنگی هنری مرحله کشوری، هر شب ساعت ۲۳ نیز گزارشی از روند اجرایی این مسابقات از طریق شبکه امید صداوسیما و همچنین شبکه شاد، ارائه می‌شود.

شرایط کرونایی و اهمیت حفظ سلامتی دانش‌آموزان باعث شد که مسابقات گروهی از جمله سرود و نمایش تا مرحله منطقه پیگیری و در همان مرحله از برگزیدگان تقدیر شود بنابراین رقابت در این مرحله از مسابقات اغلب به صورت انفرادی است.

به گزارش پانا، دانش‌آموزان در این مسابقات در 5 حوزه رقابتی؛ ادبی، آوایی، نمایشی، هنرهای دستی تجسمی و رسانه‌ها و فضای مجازی و در بیش از 70 رشته هنری با هم به رقابت می‌پردازند و آثار آنها از سوی ۲۰ داور مجرب کشوری از جمله هنرمندان نامدار حوزه‌های مختلف به صورت آنلاین بررسی و امتیازدهی می‌شود.

از مزایا و ظرفیت‌های برگزاری مسابقات در فضای مجازی این است که برخی دانش‌آموزان در دورترین نقاط کشور و یا در خارج از کشور می‌توانند از طریق شبکه شاد و یا از طریق تلفن ارتباط برقرار و در مسابقات شرکت کنند. همچنین آثار آن‌ها نیز از سوی بهترین داوران مورد ارزیابی قرار گیرد.

در مناطق محروم در صورتی‌که دانش‌آموز از همه امکانات فضای مجازی بی‌بهره باشد رابطین در منزل آن‌ها حضور می‌یابند و آثار آن‌ها را بررسی و به محل مسابقات ارائه می‌کنند. آیین اختتامیه این مسابقات سه‌شنبه 28 مردادماه برگزار و برگزیدگان این مرحله از مسابقات معرفی و مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

زهرا مظفر مدیرکل پاسخگویی به شکایات و ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش و سیدمجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی شهرستان‌های استان تهران، کاظمی را در این بازدید همراهی کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار