واکنش کاخ سفید به ثبت واکسن کرونا در روسیه

تهران (پانا) - کاخ سفید به ثبت واکسن کرونا در روسیه واکنش نشان داد و استاندارد آن را زیر سوال برد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران از پایگاه اینترنتی شبکه اسکای نیوز، به دنبال ثبت نخستین واکسن ویروس کرونا توسط روسیه، کاخ سفید ضمن واکنش به آن، کیفیت و استاندارد‌های این واکسن را هدف قرار داد.

کِلی آن کانوِی، مشاور دونالد ترامپ - رئیس جمهور آمریکا- در واکنش به ثبت واکسن کرونا توسط روسیه مدعی شد استاندار‌های واکسن آمریکا «دقیق‌تر» از روسیه است.

کانوِی همچنین در ادامه اظهارات خود که به گونه‌ای حاکی از تلاش آمریکا برای ساخت واکسن کروناست، گفت: رئیس جمهور اطلاعات به روزرسانی شده‌ای درباره کووید-۱۹ و واکسن آن امروز دریافت می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیشتر در مصاحبه‌ای گفته بود واکسن کرونا احتمالا حول و حوش روز انتخابات آمریکا تولید شود.

او همچنین در خصوص تاریخ دقیق تولید این واکسن گفت: «زودتر از پایان سال، خیلی زودتر از آن تولید خواهد شد.»

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز اعلام کرد که اولین واکسن جهان برای مقابله با ویروس کرونا و درمان کووید-۱۹ در روسیه به ثبت رسیده است و می‌داند که واکسن به حد کافی کارا و موثر است، سطح ایمنی مقاوم را ایجاد می‌کند و تمام مراحل آزمایش بالینی را گذرانده است.

دولت آمریکا اخیرا با دو شرکت دارویی اروپایی قرارداد خرید ۱۰۰ میلیون دوز واکسن آزمایشی ویروس کرونا را منعقد کرده است. بنابر اعلام مقامات آمریکا، قرارداد خرید واکسن آزمایشی کرونا ۲.۱ میلیارد دلار هزینه برای دولت در برداشته است.

بر مبنای این توافق، آمریکا این مبلغ را به دو شرکت دارویی فرانسوی و انگلیسی پرداخت می‌کند تا واکسن کافی برای ۵۰ میلیون نفر را فراهم کند. گفته می‌شود این قرارداد بخشی از تلاش دولت دونالد ترامپ برای تسریع دسترسی به واکسن ویروس کرونا تا پایان سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار