رابط هیأت رئیسه شورایاری منطقه ۵ در صحن شورا گزارش داد

تغییر انبارهای نفت اولویت منطقه ۵

تهران (پانا) - رابط شورایاران منطقه ۵ از شناسایی ۱۳۹۹ ساختمان ناایمن در منطقه ۵ خبر داد و گفت تغییر انبارهای نفت جزو اولویت‌ها در این منطقه است.

کد مطلب: ۱۱۱۴۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
تغییر انبارهای نفت اولویت منطقه ۵

امیر قاسمی، رابط هیات رئیسه شورایاران منطقه 5 با اشاره به فعالیت انبارهای نفت در سطح منطقه 5، گفت: در گذشته همتی برای جابجایی این انبارها وجود نداشت. اما اکنون این امید به وجود آمده که در مدیریت جدید شورای شهر (شورای پنجم) تصمیمی برای جابجایی آن ها صورت گیرد. البته اگر مسیر تردد تانکرهای حمل بنزین از این منطقه در کوتاه مدت تغییر کند، امنیت خاطر شهروندان تامین خواهد شد. وی همچنین گفت: مشکل ترافیک، حمل و نقل عمومی و کمبود پارکینگ، سه مسئله اولویت دار منطقه 5 است

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، دویست و سی امین جلسه شورا با ارائه گزارش امیر قاسمی، رابط شورایاری منطقه 5 ، در خصوص فرصت ها و چالش ها این منطقه و ارایه پیشنهاداتی در ارتباط با رفع مشکلات و چالش های محلات این منطقه آغاز شد.

قاسمی در ابتدای سخنانش در صحن شورای شهر گفت: در دوران جنگ تحمیلی، جنگ با مدیریت مردمی به سرانجام رسید. اما این روزها رای صادره توسط دیوان در مورد شورایاری ها جای گلایه دارد. زیرا نهاد شورایاری ها، مردمی ترین نهاد در میان نهادهای کشور است. آرزو داریم روسای قوا و سایر نهادها مشکل پیش آمده بر سر راه انتخابات شورایاری ها را برطرف کنند، تا در آینده در سراسرایران شاهد برگزاری این انتخابات به صورت شکوهمند باشیم.

وی با اشاره به فعالیت انبارهای نفت در سطح منطقه5 گفت: در گذشته همتی برای جابجایی این انبارها وجود نداشت. اما اکنون این امید به وجود آمده که در این شورا تصمیمی برای جابجایی آن ها صورت گیرد. البته اگر مسیر تردد تانکرهای حمل بنزین از این منطقه در کوتاه مدت تغییر کند، امنیت خاطر شهروندان تامین خواهد شد.

وی تاکید کرد: بافت فرهنگی منطقه 5 کاملا متفاوت است. از این رو کارگروه های تخصصی به صورت ویژه در حال فعالیت در محلات منطقه هستند. با این شرایط جایگاه فرهنگی شورایاری ها باید در ساختار آینده شورایاری ها تغییر کند.

رابط شورایاری منطقه 5 با گلایه از اجاره زمین چمن های منطقه توسط شهرداری گفت: متاسفانه نحوه اجاره دسترسی پذیری این زمین ها را برای اهالی محله از بین برده است، و پیشنهاد می شود مدیریت این زمین ها به سرای محلات و شورایاران واگذار شود.

امیر قاسمی، رابط هیات رئیسه منطقه 5 در ستاد شورایاری ها با تاسی از سخنان رهبر انقلاب، گفت: "ایشان می فرمایند: هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نیست؛ چه در شهر، چه در بخش و چه در روسـتا. وظایفی که برای شوراها در قـانون ذکـر شده، همان وظایفی است که اگر شوراهای ما ان شاءاللَّه بتوانند این وظایف را به طـور کامل به انجام برسانند، بسیاری از مشکلات جاری مردم برطرف خواهد شد و این موارد در قــانون عرفــی معــیّن کرده انــد".

قاسمی ضمن گرامیداشت مقام شهید سردار سلیمانی، گفت: منطقه 5 بیش از 1000 شهید در راه انقلاب اسلامی و حراست از مرزهای کشور تقدیم کرده است. محلات این منطقه در طول تاریخ معاصر شاهد حضور بزرگانی همچون آیت االله محمدتقی جعفری، آیت الله محمد رضا مهدوی کنی، آیت االله محمود شمس نجف آبادی، شهید ناطق نوری وجاویدالاثر احمد متوسلیان بوده است.

وی افزود: این منطقه از نظر شهری دارای 7 منطقه و29 محله است و مساحت کل منطقه نیز5400 هکتار است، که288900 واحد را درون خود جای داده، و 856000نفر در و حدود 10 درصد منطقه تهران در این محله زندگی می کنند.79 مسجد،43 کتابخانه،7 بیمارستان،220 مدرسه،19 دانشگاه،4 موزه،31 سالن ورزشی در این محله وجود دارد.

فرصت های منطقه 5

رابط شورایاران منطقه 5 در ادامه فرصت های این منطقه چنین نام برد:

1-رود دره های فرحزاد و کن و محلات حصارک، مرادآباد و باغ فیض و نیز بوستان کوهسار و جوانمردان به عنوان منابع ارزشمند و بستر اولیه توسعه گردشگری در زیرشاخه های گردشگری طبیعت، گردشگری مذهبی، گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری میوه و غذا و ...

2-وجود 56 کیلومتر معابر اصلی و شریان های بزرگراهی عمدتا نوساز با دسترسی آسان و حمل و نقل عمومی اعم از مترو، اتوبوس و تاکسی

3-وجود رشته های متعدد از قنوات و آبهای زیر سطحی

4-مراکز متعدد خرید و خدمت مانند: هایپراستار، کوروش، مگامال، تیراژه و ... و محور اصلی کاشانی به عنوان منابع اقتصاد شهری در رونق کسب و کار

5-وجود کارخانه های تعطیل و امکان تبدیل به بسترهای اولیه توسعه کارآفرینی

امیر قاسمی ابر مسئله منطقه 5 را مشکل ترافیک، حمل و نقل عمومی و کمبود پارکینگ عنوان و سه مسئله اولویت دار و مهم منطقه را به ترتیب به شرح زیر اعلام کرد:

1-موضوعات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی

2-نداشتن سند مالکیت املاک و طرح تفصیلی مناسب در بافت قدیمی منطقه مثل محلات حصارک، کن، مرادآباد و باغ فیض وضرورت بازنگری طرح تفصیلی

3-عدم بهره مندی شهروندان از فضاهای شهری با نهضت مناسب سازی پیاده روها

همچنین وی عمده مشکلات محلات منطقه را بر اساس رایزنی که با شورایاران محله های مختلف دسته بندی کرده بود را اینگونه بازگو کرد:

1-کندی ساخت ایستگاه های مترو خطوط 4 و6 و7

2-باز پس گیری زمین های چمن مصنوعی محلات که در اختیار مدیران محلات است

3-کمبود آب جهت آبرسانی به فضاهای سبز منطقه

4-عدم دسترسی بزرگراه شهید ستاری جنوب به اتوبان شهید فهمیده غرب

5-بلاتکلیفی و سردرگمی شهروندان در تقاطع بزرگراه شهید حکیم وبلوار تعاون

6-عدم تخصیص تعرفه فرهنگی آموزشی و ورزشی به انشعابات سرای محلات،

7-نبود دستورالعمل شفاف و عدم امکان نظارت مناسب عدم وجود دفتر برای هیئت رئیسه شورایاری منطقه و عدم اطلاع از مصوبات شورای معاونین منطقه،

8-نبود فضای سبز و پارک محله ای

9-بلاتکلیفی و رها شدن پروژه مجموعه فرهنگی ورزشی تفریحی بانوی آفتاب ،

10-عدم نگهداری مناسب فضای سبز شهرک آپادانا تجمع زباله در قسمت های مختلف شهرک آپادانا،

11-عدم بهرمندی ساکنین از سالن ورزشی سرپوشیده

12-نداشتن سند مالکیت املاک و عدم هرگونه امکانات و خدمات جنت آباد جنوبی جنت آباد و....

13-نیاز جوانان سطح منطقه به زمین فوتبال استاندارد، بلاتکلیفی و رها بودن پروژه مجموعه ورزشی پیشکسوتان ایران،

14- وجود پیاده روهای نا مناسب و غیر استاندارد در سطح محلات منطقه

15- مصنوعی اختصاص اعتبار جهت تکمیل پروژه مجموعه ورزشی پیشکسوتان ایران همسطح سازی و ساماندهی پیاده روها

گزارش عملکرد یک ساله شورایاران منطقه 5

رابطه منطقه 5 در ارتباط با اقدامات شورایاران در یک سال اخیر را اینگونه بازگو کرد:

1-شناسایی ابر مسئله و مسائل مهم و اولویت دار محلات

2- شناسایی پروژه های کوچک مقیاس محلات

3- حضور در کنار مدیریت شهری و انعکاس خواسته های شهروندان

4- تشکیل منظم کارگروه های تخصصی منطقه طبق تقویم

5-صدور حکم برای دبیران شورایاری محلات به عنوان مسوولین ستاد مدیریت بحران محله

6-حضور فعال در جشنواره حکایت تهران پیگیری و تشکیل شورای اداری در سطح منطقه

7-پیگیری احداث مسجد در دو محله سازمان برنامه شمالی و ارم

8-برگزاری جلسه با مسولین ادارات و سازمان های مستقر درمنطقه 5 برای حل مشکلات محلات منطقه

اقدامات شورایاران در پیک اول کرونا

ی در ارتباط با اقدامات صورت گرفته توسط شورایاران منطقه در پیک اول کرونا گفت: با عنایت به دستور ستاد شورایاری ها با موضوع کارگروه مشارکت های مردمی ستاد مقابله با کرونا و پیرو دستورالعمل ها و شیوه نامه های ابلاغ شده از سوی این ستاد به تمامی واحدهای شهرداری تهران، چک لیست نظارت شورایاری های شورای اسلامی شهر تهران بر عملیات مقابله با بحران کرونا برعهده شورایاران قرار گرفت. و آنان نیز تمامی وظایف محوله در این ارتباط را انجام دادند. اهم اقدامات شورایاران منطقه 5 نیز در آن ایام به شرح زیر است:

1-تشکیل ستاد مدیریت بحران در محلات

2-هر محله 5000000 ریال از محل تنخواه واگذاری به دبیران جهت خرید مواد ضد عفونی کننده را در این زمینه هزینه کرد.

3-اولین توزیع کننده رایگان ماسک در منطقه 5 تو سط شورایاران صورت گرفت که بازتاب رسانه ای ملی داشت.

4-ایجاد 19 کارگاه تولید ماسک و 7 کارگاه تولید گان پزشکی

5-ایجاد 9 کارگاه تولیدآبمیوه گیری

6-مشارکت در تولید و توزیع مواد ضدعفونی توسط شورایاری و بسیج دانشجویی دانشگاه علوم تحقیقات منطقه 5

7- تهیه بسته های پذیرایی با مشارکت شورایاری و هیئت های مذهبی منطقه در بیمارستان ها

8-ضد عفونی روزانه معابر و اماکن عمومی

9-پیگیری تعطیلی بازارهای روز در سطح منطقه

10-توزیع رایگان مواد ضدعفونی در سرای محلات

11-نصب و تولید و توزیع بروشورهای مختلف در جهت مقابله با کرونا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار