حسینی میلانی: طرح تفصیلی کن تا پایان شورای پنجم محقق شود

تهران (پانا) - رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد که باید تلاش شود طرح تفصیلی منطقه کن تا پایان دوره پنجم مدیریت شهری به سرانجام رسیده چراکه ساماندهی آن، نقش کلیدی در حفظ سلامتی مردم منطقه دارد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد
حسینی میلانی: طرح تفصیلی کن تا پایان شورای پنجم محقق شود

سید آرش حسینی میلانی در دویست و سی‌امین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران، پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه ۵ گفت: تمرکز گزارش‌های ارائه شده از سوی شورایاری‌های منطقه ۵، بر موضوع مسائل ترافیکی و حمل و نقل متمرکز است که نشان از روند افزایش جمعیت در این منطقه است.

وی با بیان اینکه حفظ ظرفیت‌های محیط زیستی منطقه بسیار حیاتی است تا به سرنوشت دیگر مناطق شهری که مشکلات محیط زیستی دارند، گرفتار نشویم، اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های مهم منطقه ۵، دره کن و باغات این منطقه است که براساس تحقیقات دانشگاه تهران، گردش مستمر هوا را ایجاد کرده، نقش موثری در تلطیف هوا دارند و فیلتر موثری در کاهش آلودگی هوا است.

این عضو شورای شهر ادامه داد: باید تلاش شود طرح تفصیلی منطقه کن تا پایان دوره پنجم مدیریت شهری به سرانجام رسیده چراکه ساماندهی آن، نقش کلیدی در حفظ سلامتی مردم منطقه دارد.

حسینی میلانی با اشاره به شهرک‌های مستقر در منطقه ۵ تصریح کرد: حقوق مشاع بسیاری از شهرک‌ها، مورد اجحاف قرار گرفته است. فضای برخی از این شهرک‌ها اشغال شده، در شهرک اکباتان فضایی برای ایجاد فضای سبز در محوطه بین دو فاز اختصاص داده شده ولی همچنان بلاتکلیف باقی مانده و مجتمع تجاری مگامال هم به تعهداتش عمل نکرده است.

وی حفظ فضای سبز شهرک‌ها را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: فضای سبز بسیاری از شهرک‌ها مشکل تامین آب برای آبیاری دارند که شهرداری باید به آنها کمک کند. هر چقدر فضای سبز این شهرک‌ها از بین برود، به ضرر کل شهر تهران است. البته شهرداری انتقال پساب تصفیه شده را پیگیری می‌کند که باید تخصیص‌های لازم دیده شود.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر افزود: حفظ فضای سبز شهرک‌ها برای شهر کلیدی است و ان‌شاءالله معاونت خدمات شهری در این رابطه همکاری‌های لازم را خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار