در مراسم تجلیل از خبرنگاران عنوان شد:

فرماندار آباده: مطالعه مسئله غدیر برای خبرنگاران یک ضرورت است

آباده (پانا) - همزمان با عید سعید غدیر خم و روز خبرنگار سالن همایش‌های فرمانداری شهرستان آباده میزبان اصحاب رسانه و خبرنگاران این شهرستان بود.

کد مطلب: ۱۱۱۴۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار آباده: مطالعه مسئله غدیر برای خبرنگاران یک ضرورت است

در این مراسم که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور مسولین این شهرستان برگزار شد، فرماندار آباده با بیان داستانی به تشریح و تبیین مسئله غدیر پرداخت و شناختن ابعاد مختلف مسئله غدیر و تبیین آن به جامعه را یک ضرورت انکار ناپذیر برای خبرنگاران دانست و گفت: در خصوص غدیر و شیعی بودن آن، جامعه خبرنگاری مسولیت ویژه دارد.

زین العابدین نیک مرام، مطالعه کتاب ارزشمند الغدیر را به عنوان مطالبه خود از خبرنگاران خواست و یادآورشد تا اصحاب رسانه با مطالعه بیشتر این کتاب زوایای مختلف شخصیت امام علی (ع ) را به جامعه بشناسانند.

وی همچنین خطبه پنجاه و سوم نهج البلاغه امام علی (ع) را یک قانون مدون کشورداری دانست و مطالعه آن را برای خبرنگاران به عنوان کسانی که پل ارتباطی مردم با مسولین هستند را خواستار شد.

فرماندار آباده با ذکر خصوصیاتی از شهیدان عرصه قلم گفت: روز خبرنگار بهانه ای برای تبادل اطلاعات و مشکلات طرفین است و لازم است در نوشتن مشکلات حتما رعایت عدل و انصاف در مورد مردم و مسئولین صورت گیرد. نیک مرام با بیان اینکه در جامعه دموکراتیک رسانه و خبرنگار در واقع رکن چهارم جامعه محسوب می شوند، انعکاس صحیح و اصولی مشکلات را رسالت بزرگ خبرنگاران دانست و از خبرنگاری به عنوان یک رسالت توام با عشق و علاقه یاد کرد و افزود: هر گاه در جامعه ای کار خبرنگاران مورد بی توجهی و سانسور قرار گیرد آن جامعه رو به تباهی خواهد رفت.

او، اخلاق مداری در نقد توسط خبرنگار، بی طرفی منصفانه در انعکاس خبرها، تاثیر گذار بودن و پرهیز از تاثیر پذیری در بررسی مشکلات مردم و واقع گرایی و واقع انگاری را از خصوصیات مهم خبرنگاران دانست و با تشویق آنان به تولید محتوا و پرهیز از کپی کردن، خواستار تبیین درست افکار عمومی در مورد چرایی فعالیتها و مشکلات جامعه شد.

تشکیل یک دبیرخانه متشکل از خبرنگاران و روسای ادارات برای حل بهتر مشکلات مردم، تصویب حضور یک خبرنگار در کارگروه رصد فضای مجازی، الزام ادارات به همکاری و هماهنگی بیشتر با خبرنگاران و تجلیل از پیشکسوتان جامعه خبری بخشی از مصوبات این مراسم بود. نیک مرام با ابراز خرسندی از فعالیتهای دانش آموزان خبرنگار در خبرگزاری پانا درسطح مدارس و شهر، وبا اعلام آمادگی برای حمایت همه جانبه از این خبرگزاری ، ابراز امیدواری کرد با انجام پروژه آموزش خبرنگاران از سنین پایین ابتدایی آینده شهرستان به گونه ای بهتر رقم زده خواهد شد. در پایان این مراسم با اهدا لوح یادبود و جوایز از فعالیتهای خبرنگاران تجلیل شد.

گزارشگر: صدیقه جنتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار