مدیر کل آموزش و پرورش البرز خبر داد :

کمک های مومنانه با رویکرد مدرسه محوری درالبرز اجرا می شود

کرج (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد جمع آوری کمک های مومنانه با رویکرد مدرسه محوری در حوزه آموزشی استان دنبال می شود.

کد مطلب: ۱۱۱۴۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد
کمک های مومنانه با رویکرد مدرسه محوری درالبرز اجرا می شود

سالار قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش استان در نشست رزمایش کمک های مومنانه که همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس در این استان کلید می خورد، اظهار کرد: با شیوع دور جدید بیماری کرونا، رزمایش کمک های مومنانه در این استان از سرگرفته شد.

وی بیان کرد: در این رزمایش تهیه بسته های فرهنگی شامل لوازم التحریر، کیف، کفش و پوشاک برای دانش آموزان بی بضاعت استان البرز در اولویت کاری است.

قاسمی افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا و پیش بینی تداوم این شرایط حداقل تا پایان سال روند این کمک های مردمی به خصوص درخانواده آموزش و پرورش تداوم داشته باشد.

وی تصریح کرد: برای تحقق اهداف تعریف شده و پوشش جامعه هدف که همان خانواده دانش آموزان بی بضاعت و آسیب دیده اقتصادی ناشی از کرونا هستند، ضرورت دارد با همدلی اعضای تشکل ها و بسیج دانش آموزی، موسسان مراکز غیردولتی و بسیج فرهنگیان و همچنین مراکز نیکوکاری استان گام های انگیزشی و امید بخش برداشته شود.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی لازم نیز برای برگزاری رزمایش کمک مومنانه در سطح استان نیز ضروری است.

مسوول بسیج فرهنگیان استان البرز اظهار کرد: برای محقق شدن فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این رزمایش باید همانند مرحله قبل امکانات حوزه آموزش و پرورش و برون سازمانی را بسیج کنیم.

مجتبی آمرکاشی خاطرنشان کرد: حجم کمک های مدارس درقالب این رزمایش نیاز به تجمیع آماری و همچنین برگزاری رزمایش منطقه ای و استانی دارد.

وی یادآور شد: اطلاع رسانی این رزمایش در بین دانش آموزان و فرهنگیان از طریق روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان و رسانه های فعال در البرز از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز گفت: برای حضور مشارکت حداکثری دانش آموزان در این رزمایش نیاز به دعوت دانش آموزان در فضای مجازی به خصوص شبکه شاد داریم.

فرشته فهمیده با اشاره به اینکه آموزش و پرورش البرز در این مرحله از رزمایش کمک های مومنانه نگاه دانش آموزی و همدلانه دارد، یادآور شد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هیچ نیازمندی از قلم نیافتد، درصدد هستیم تا همه دانش آموزان نیازمند شناسایی شده استان را زیر پوشش این رزمایش ببریم.

وی یادآور شد: دستورالعمل اجرایی این رزمایش برای ابلاغ به مدارس استان البرز آماده شده است تا با همدلی فرهنگیان لبخند شادی را بر لبان دانش آموزان نیازمند استان بار دیگر ببینیم.

وی تصریح کرد: برای اجرای این رزمایش نیاز به همراهی نهادهای انقلابی همچون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی( ره) و برخی از بانک ها و خیرین که هرساله در تامین مایحتاج دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید مشارکت می کنند نیز داریم.

فهمیده ادامه داد: مرحله دوم رزمایش کمک های مومنانه نیز در دهه اول ماه محرم اجرا خواهد شد و در این مرحله تلاش می شود تا برای خانواده های دانش آموزان نیازمند بسته های معیشتی تهیه کنیم.

در این نشست اعضای ستاد کمک مومنانه آموزش و پرورش البرز به بیان برنامه های حوزه کاریشان در خصوص رزمایش کمک مومنانه پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار