مجید فراهانی: اعتبارات هزینه‌ای منطقه 5 به عمرانی تخصیص پیدا کند

تهران (پانا) - رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران به لزوم افزیش بودجه عمرانی و کاهش اعتبارات هزینه ای در منطقه 5 شهرداری تهران تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد
مجید فراهانی: اعتبارات هزینه‌ای منطقه 5 به عمرانی تخصیص  پیدا کند

مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان دویست سی امین جلسه علنی شورای شهر تهران و پس از استعماع گزارش دبیر شورایاری منطقه 5 گفت: مشارکت های اجتماعی و ایجاد شورایاری ها در محلات سطح شهر تهران از جمله مهم ترین تبلور فعالیت ها و مشارکت اجتماعی در تهران است و امیدواریم با قانونی شدن فعالیت شورایاری ها و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، مشارکت اجتماعی مردم در محلات به ثمر بنشیند.

او با اشاره به گزارش دبیر شورایاری های منطقه 5 افزود: گزارش خوبی و تصویر مناسبی از مشکلات محله ارائه شد. منطقه 5، تنها منطقه ای است که پروژه های کوچک مقیاس محلی را بعد از رصد مشکلات 29 محله پیشنهاد داد و پس از هماهنگی با شهردار منطقه، همان پروژه ها توسط شهردار منطقه پیشنهاد شد.

فراهانی تصریح کرد: تنها منطقه ای است که شهردار منطقه در جلسات کنترل پروژه از حضور شورایاران استفاده می کند که جای قدردانی دارد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به مهم ترین چالش های منطقه 5 شهرداری تهران گفت: مشکل حادی در بحث بودجه در سطح مناطق داریم که منطقه 5 هم دچارش است.

او ادامه داد: علی رغم اینکه امسال 52 درصد افزایش بودجه داشتیم یعنی بودجه پیشنهادی شهرداری منطقه پنج مجموعا 454 میلیارد تومان بود که از این میزان 127 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و 327 میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای است اما مشکلی دارد این است که الزام قانونی ماده 68 قانون شهرداری ها که اشاره می کند سهم 40 درصدی اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ها باید باشد در این منطقه رعایت نشده و سهم فعلی اعتبارات عمرانی فقط 28 درصد است.

فراهانی گفت: یعنی از مردم منطقه عوارض می گیریم و بودجه تامین می کنیم اما فقط 28 درصد بودجه ای که از مردم جمع آوری می کنیم صرف پروژه های عمرانی و تملک دارایی می شود و این انحراف از قانون 40 درصدی است و باید پیش بینی شود تا اعتبارات هزینه ای کاهش پیدا کند و پروژه های عمرانی اختصاص داده شود.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: پروژه های نیمه کاره گذشته مانند احداث مجموعه ورزشی محله کن در نه ماه نخست سال گذشته فقط 5 درصد پیشرفت داشته است در صورتی که مطالبات اصلی مردم محله است همچنین احداث خط 6 مترو تنها 1 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نشان می دهد در بحث اعتبارات عمرانی مشکل داریم.

فراهانی در پایان گفت: پروژه های مهمی مانند پردیس بزرگراه شهید حکیم حدفاصل بزرگراه اشرفی اصفهانی- ستاری و... داریم که با حل این مشکلات و بحث های بودجه عمرانی باید چشم انداز مناسبی در پروژه های بزرگ مقیاس و تکمیل پروژه های کوچک مقیاس محله داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار