لزوم همکاری همه نهادها و سازمان‌ها برای توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در فارس

شیراز(پانا)-معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش فارس با اشاره بر لزوم همکاری همه نهادها و سازمان‌ها برای توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در فارس گفت: با همکاری و تعامل دوجانبه و یک برنامه‌ریزی منسجم در هنرستان‌ها و حوزه فنی‌و‌حرفه‌ای می‌توانیم شاهد توسعه و شکوفایی هنرستان‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش در سطح استان باشیم.

کد مطلب: ۱۱۱۴۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
لزوم همکاری همه نهادها و سازمان‌ها برای توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در فارس

رسول قانونی در دیدار با مدیر کل اداره فنی و حرفه‌ای استان فارس ، ضمن قدردانی از تعامل و همکاری‌های مؤثر اداره کل فنی و حرفه‌ای با آموزش‌وپرورش فارس در راستای ارائه آموزش‌های مهارتی، گفت: دنیای امروز دنیایی است که در آن مهارت بیشتر از آموزش تأثیرگذار است، به‌نحوی‌که آموزش به‌تنهایی کافی نیست بلکه داشتن مهارت و توانمندی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

قانونی داشتن مهارت را برای افراد را ضروری دانست و گفت: نیاز اساسی کشور در حال حاضر توسعه مهارت‌آموزی و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در رشته‌های موردنیاز جامعه است، چرا که آموزش هر مهارت می‌تواند در آینده موجب اشتغال، کارآفرینی، شکوفایی و توسعه در جامعه باشد.

او یکی از اولویت‌های مهم آموزش‌وپرورش فارس را توسعه فرهنگ مهارتی عنوان کرد و گفت: اگر فرزندانمان را به سمت هنرستان‌ها هدایت و راهنمایی کنیم و به آن‌ها مهارت‌هایی را یاد دهیم ،قطعاً اتفاقات خوبی خواهد افتاد که هم موجب ایجاد اشتغال و هم تربیت افرادی مفید و مؤثر برای خودشان در آینده شده و شرایط جامعه را تغییر می‌دهد.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش فارس خاطرنشان کرد: استان فارس از لحاظ کشاورزی و صنعت ظرفیت بالایی دارد که توسعه آن‌ها نیازمند ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین ادارات کل آموزش‌وپرورش و فنی و حرفه‌ای و همچنین آموزش عالی است.

قانونی با اشاره به گستردگی حوزه فعالیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که سازمان فنی و حرفه‌ای متولی آن‌هاست، اظهار کرد: در بخش آموزش‌وپرورش نیز درزمینه‌‌ی توسعه متوازن تقریباً 34 درصد دانش‌آموزان در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در حال تحصیل هستند که نسبت به سنوات گذشته شرایط بهتر شده است و امیدواریم که با برنامه‌ریزی و اقداماتی که انجام می‌شود هرسال شاهد علاقه‌مند‌تر شدن دانش آموزان به شاخه فنی و حرفه‌ای و اشتغال به تحصیل تعداد بیشتری از این عزیزان در هنرستان‌ها باشیم.

او با بیان اینکه ما باید فرهنگ مهارتی را در کشور ایجاد کنیم و این چیزی است که تاکنون وجود نداشته، گفت: این فرهنگ باید در تمام خانواده‌ها ساری و جاری باشد و والدین بدانند اگر دانش‌آموزشان وارد هنرستان می‌شود و یا در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای شرکت می‌کند، علاوه بر شکوفایی استعدادهایشان، افرادی شایسته و توانمند در آینده خواهند بود که می‌توانند برای خود و جامعه‌شان بسیار مؤثر و مفید باشد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان فارس نیز ضمن ابراز خرسندی از همکاری‌های مؤثر آموزش‌وپرورش و اداره کل فنی و حرفه‌ای استان ، گفت: باید در برنامه‌ریزی‌های خود به نحوی عمل کنیم که به اهداف هر دو مجموعه نگاه داشته باشیم که خوشبختانه در همین راستا تعامل و ارتباط بسیار خوب ما با آموزش‌وپرورش در سال گذشته موجب عقد قراردادها و تفاهم‌نامه با آموزش‌وپرورش شد.

حشمت کوشکی با اشاره به اینکه اداره کل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان فارس در حال حاضر حدود 50 مرکز دولتی و حدود 700 آموزشگاه آزاد فعال در سطح استان دارد گفت: سعی شده آموزش‌هایی در دانشگاه‌ها، زندان‌ها، پادگان‌ها، کمپ‌ها ، سکونت‌گاه‌ها، جامعه عشایری، روستاها، اصناف و بخش‌های مختلف جامعه برگزار شود و بر همین اساس تاکنون 45 تفاهم‌نامه نیز با اتحادیه‌های مختلف منعقد کرده‌ایم.

کوشکی ادامه داد: در سال گذشته و در راستای ترویج گفتمان مهارتی؛ رسیدن به یک نهضت مهارت افزایی را دنبال کردیم که حاصل آن تأکید تمامی نمایندگان شهرستان‌ها ، فرمانداران و مدیران کل در رسانه‌های مختلف بر اهمیت فنی و حرفه‌ای و هدایت آموزش‌ها به‌سوی آموزش‌های مهارتی و پررنگ کردن نقش آموزش‌های مهارتی بود.

او اضافه کرد: ما به دنبال این هستیم که آن گفتمان مهارتی مدنظر را ایجاد کنیم و خوشبختانه شاهد هستیم خانواده‌ها، آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها به این امر توجه داشته‌اند و موجب شد در سال قبل تفاهم‌نامه‌هایی با حساس‌ترین مناطق استان از جمله دانشگاه‌های شیراز و آموزش‌وپرورش منعقد شد و ارتباط بسیار خوبی با آموزش‌وپرورش داشته‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار