در میزگرد «بررسی چالش‌های خبرنگاران» مطرح شد

خبرنگاران مطالبه گر خودشان باشند

رشت ( پانا) - قاسم مصفا در میزگرد «بررسی چالش‌های خبرنگاران» مطرح کرد خبرنگاران مطالبه گر خودشان باشند.

کد مطلب: ۱۱۱۴۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگاران مطالبه گر خودشان باشند

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان میزگرد «بررسی چالش‌های خبرنگاران» با حضور جمعی از خبرنگاران استان به میزبانی خبرگزاری فارس برگزار شده، قاسم مصفا با بیان اینکه برخی از فعالان عرصه رسانه از وضعیت شرایط بیمه و حمایت‌های قانونی خود مطلع هستند، اظهار کرد: خبرنگاران مطالبه گر همه هستند به‌غیر از خودشان، در حالی‌که باید از فرصت‌های به وجود آمده به‌خوبی استفاده کنند.

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه خانه مطبوعات صنف و خانه اصلی خبرنگاران است، گفت: خانه مطبوعات برای پیگیری و حل مشکلات اصحاب رسانه‌ها تشکیل‌شده، ولی خود اصحاب رسانه هنوز از این ظرفیت به‌خوبی استفاده نکرده و مطالبه گری درستی نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه برخی در قالب خبرنگار و رسانه حتی آداب اولیه برخورد با مردم و مسؤولان را نمی‌دانند، افزود: در حوزه خبرنگاری و رسانه‌ها، آموزش و بازآموزی به‌صورت مستمر در همه رسانه‌ها مشاهده نمی‌شود و این به‌عنوان ضعفی بزرگ تلقی می‌شود.

قاسم مصفا تصریح کرد: متأسفانه اعتماد مردم به روابط عمومی‌ها و رسانه‌های داخلی کمتر شده و این ناشی از عدم آشنایی به رسانه و اصول ارتباط با مخاطب است.

وی با بیان اینکه در برخی ادارات حتی واحد روابط عمومی نیز وجود ندارد، گفت: نشست‌های تخصصی بین اصحاب رسانه باید تداوم یابد تا با هماهنگی‌های لازم مطالبه گری به‌خوبی و پیوسته صورت گیرد.

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به موضوع اقتصاد در رسانه بیان کرد: اقتصاد در رسانه و فرهنگ تأثیرگذار است و ظرفیت اقتصادی کشور برای رسانه‌ها وضعیت مناسبی ندارد که باید توجه به تعدد رسانه‌ها چالش‌هایی در زمینه اقتصاد رسانه‌ها نیز به وجود می‌آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار