در ستاد استانی تنظیم بازار مطرح شد

سیستان و بلوچستان در تامین گوشت قرمز کشور نقش آفرین است

زاهدان(پانا) _ نهمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان در سال جاری به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در سالن جلسات این معاونت تشکیل جلسه داد و موارد پیش روی تامین کالاهای اساسی استان از جمله هزینه های حمل و نقل تامین و توزیع کالاهای ضروری از جمله گوشت قرمز، مرغ منجمد، برنج، شکر و اقلام پروتئینی و قیمت گذاری آنان با حضور اعضا کارگروه مورد بررسی قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۱۱۴۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
سیستان و بلوچستان در تامین گوشت قرمز کشور نقش آفرین است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در این جلسه گفت: سیستان و بلوچستان به واسطه هم مرز بودن با دو کشور پتانسیل بالایی برای تامین برخی اقلام ضروری کشور از مبادی این دو کشور دارد و در این میان می تواند سهم قابل توجهی در تامین دام مورد نیاز کشور داشته باشد از این رو در سفرهای وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و رئیس سازمان توسعه تجارت به استان این موضوع مطرح شد.
دکتر "ماندانا زنگنه" افزود: با توجه به شرایط خاص کشور، استان دارای ظرفیت های بی نظیری است که کشور از آنها محروم مانده است و لازم است تا سیستان و بلوچستان نقش بیشتری در رفع مشکلات اقتصادی کشور داشته باشد از طرفی هم باید برای شناسایی چالش های پیش روی این کار با وارد کنندگان دام نشست های تخصصی برگزر شده و مشکلات پیش رو شناسایی و راه کارهایی برای برطرف کردن آن ها یافت.
او بیان کرد: مرزهای استان ظرفیت خوبی در تامین نیازهای کشور دارد و با توجه بخ برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار کشور در هفته جاری باید گزارشی جامع و دقیق در خصوص این ظرفیت ها تهیه شود تا با ارائه این گزارش در کارگروه کشوری بتوان موجب رونق اقتصاد مرز استان شد که و با صادرات کالا به کشورهای همسایه بتوان کالاهای اساسی مورد نیاز کشور را وارد کرد.
زنگنه افزود: از طرفی دیگر محقق شدن این هدف فعالیت بیش از پیش بازارچه های مرزی استان را در بر خواهد داشت، همچنین سبب پویایی و رونق بیشتر مرزهای استان خواهد شد بنابراین می طلبد تا برای محقق شدن آن گزارشی دقیق و مناسب برای ارائه در مرکز کشور تهیه شود و همه اعضا کارگروه ستاد تنظیم بازار استان در تهیه آن نقش مهمی دارند زیرا محقق شدن این هدف نه تنها در رونق مرز استان مثر خواهد بود بلکه به تامین کالاهای اساسی کشور هم کنک می کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در بخش دیگری از جلسه با اشاره به اینکه باید برای هزینه های بالای حمل و نقل راهکاریی اتخاذ گفت: می توان با پیش بینی انبارهایی در چهار نقطه استان تدابیری اندیشید تا کالاهای اساسی که وارد بندر چابهار می شوند بدون انتقال به زاهدان و توزیع در استان از همان چابهار به طور مستقیم به شهرستان های هدف ارسال شوند تا دوبار هزینه حمل ئ نقل اتفاق نیوفتد.
ثبت 1060 شکایت از فروشندگان متخلفمدیرکل تعزیرات حکومتی هم در این نشست گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و 60 شکایت مردمی از فروشگاه های مختلف صورت گرفت که بخش قابل توجهی از این شکایات مرتبط به کمبود لاستیک سبک، شکر و گاز مایع بوده که تنها در برخی از این گزارشات واحد فروشگاهی مقصر شناخته شد.
حیدر میرزایی افزود: امسال 63 هزار و 654 بازرسی از واحد های مختلف انجام شد و برای دو هزار و 547 واحد تشکیل پرونده صورت گرفت و بررسی این پرونده ها نشان داد برخلاف تصور در استان از سوی واحد های فروشگاهی تخلفی صورت نمی گیرد بلکه به دلیل گرانی کالا قیمت ها افزایش پیدا کرده است.
هشت جلسه تنظیم بازار و 48 مصوبه در سال جاری
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان نیز گفت: ستاد تنظیم بازار استان طبق برنامه هر 15 روز یکبار تشکیل جلسه می دهد و از ابتدای امسال تا کنون هشت جلسه تشکیل داده که نتیجه آن ها تنظیم 48 مصوبه برای کنترل بازار و افزایش توان خرید مردم بوده و سال گذشته هم این ستاد در مجموع 18 جلسه دشکیل داده بود.
محمد رفیع سلطان نژاد افزود: طبق آمار در استان 46 هزار و 451 واحد دارای پروانه کسب وجود دارد که تحت پوشش 9 واحد اتاق اصناف و 162 اتحادیه فعالیت دارد و علاوه بر آن ها 68 فروشگاه زنجیره ای، 46 شعبه نمایندگی و 30 سردخانه هم از جمله ظرفیت های زیرساختی استان به شمار می رود که در امر توزیع کالا به خصوص کالاهی اساسی فعالیت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار