در جمع خبرنگاران؛

رخشانی‌مهر: فقط 4 درصد کلاس‌های درس با بخاری نفتی گرم می‌شود

۶۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت نفت برای سال ۹۹ اختصاص می‌یابد

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خبر داد که فقط 4 درصد کلاس‌های درس ما با بخاری نفتی گرم می‌شود و از 270 تا 280 هزار کلاس درس به 23 هزار کلاس درس رسیده است.

کد مطلب: ۱۱۱۴۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد
رخشانی‌مهر: فقط 4 درصد کلاس‌های درس با بخاری نفتی گرم می‌شود

مهراله رخشانی‌مهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اسفند 98 مدارس خشت و گلی جمع آوری شدند خبر داد امسال طرح آجر به آجر برای جذب مشارکت‌های خرد مدرسه سازی در حال اجراست و یک طرح کوتاه مدت نیست.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌کنیم بیش از 2100 میلیارد تومانی که هدف گذاری کرده‌ایم محقق می‌شود گفت که جامعه هدف این طرح گسترده است و همه افراد را با هرمیزان مشارکتی دربرمی‌گیرد. میزان جمع آوری کمک‌های خرد و هرچه تعداد مشارکت کنندگان بیشتر باشد یعنی طرح موفق تر است. زیرا بیشتر روی افراد و فرهنگ سازی خیرجمعی متمرکز هستیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره جمع آوری بخاری‌های نفتی نیز گفت که اکنون فقط 4 درصد کلاس‌های درس ما با بخاری نفتی گرم می‌شود و از 270 تا 280 هزار کلاس درس به 23 هزار کلاس درس رسیده است.

وی با اشاره به اینکه 630 میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت نفت برای سال 99 اختصاص می‌یابد که در حال تنظیم قراردادهای آن در استان‌ها هستیم افزود حدود 500 میلیارد تومان دیگر نیز از همین محل به سازمان اختصاص می‌یابد و بیش از هزار میلیارد تومان برای نوسازی سیستم‌های گرمایشی و تجهیز هنرستان‌ها صرف خواهد شد.

رخشانی‌مهر اضافه کرد که اختصاص درآمد ثابت پایدار مانند عوارض گاز یا سیگار برای سازمان نوسازی مدارس بسیار مهم است در ردیف‌های متفرقه از محل عوارض سیگار، 10 میلیارد تومان تخصیص می‌یابد. سال گذشته قانونی در مجلس تصویب شد که از محل مالیات بر ارزش افزوده یک درصد از 20 درصد را برای نوسازی مدارس درنظر بگیرند که اگر در شورای نگهبان محقق شود اتفاق خوبی است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه درباره ساخت مجتمع های آموزشی و اعلام آمادگی وزیر راه و شهرسازی برای مشارکت در ساخت این مجتمع‌ها گفت که یکی از اهداف زیرنظام فضا و تجهیزات سندتحول اجتناب از ساخت مدارس کوچک و حرکت به سمت مجتمع‌های آموزشی بزرگ است. این طرح برای ما هم جذاب است و مدیریت مجتمع‌های آموزشی به تعداد نیروی انسانی کمتری نیاز دارد و از آن سو امکانات بهتری چون سالن ورزشی و... می‌توان در آن تعبیه کرد. در مجموع طرح مجتمع‌های آموزشی، اقتصادی تر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار