حمام مریان تالش با تبدیل به کافه موزه به بخش خصوصی واگذار می شود

رشت ( پانا) - معاون میراث‌فرهنگی گیلان خبر داد حمام تاریخی مریان تالش با کاربری کافه موزه از طریق صندوق احیاء وزارتخانه به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۱۴۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
حمام مریان تالش با تبدیل به کافه موزه به بخش خصوصی واگذار می شود

به گزارش ایسنا، ولی جهانی از پایان فاز دوم مرمت و محوطه‌سازی حمام مریان تالش خبرداد و اظهار کرد: در سه سال گذشته مرمت‌های لازم و محوطه سازی داخل عرصه و بیرون عرصه از محل اعتبارات استانی انجام شده‌ است.

معاون میراث‌فرهنگی گیلان با اشاره به هزینه‎های مرمت این بنا، افزود: در این مرحله مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان برای محوطه سازی و حصارکشی دور محوطه و ادامه مرمت برای این بنا هزینه شده است.

وی گفت: از آنجایی که این بنا در منطقه کوهستانی قرار دارد و نگهداری آن بسیار هزینه بر بوده، طی جلسه کمیته فنی و کاربری بناهای تاریخی در کشور مقرر شد این بنا با کاربری کافه موزه از طریق صندوق حفظ و احیاء وزارتخانه به بخش خصوصی واگذار شود.

حمام تاریخی مریان واقع در روستای مریان از توابع شهرستان تالش قرار دارد و این حمام مربوط به دوره قاجار بوده که در داخل محوطه‌های باستانی مریان قرار گرفته است. عمده‌ترین مصالح بنا از آجر قرمز رنگ بوده و مالکیت این بنا متعلق به اداره کل میراث فرهنگی گیلان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار