روند افزایشی مصرف برق از سرگرفته شد

تهران (پانا) - روند مصرف برق که در شب و روزهای گذشته کاهشی شده بود، شب گذشته (۱۹ مرداد) افزایشی شد و از مرز ۵۶ هزارمگاوات گذشت.

کد مطلب: ۱۱۱۴۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
روند افزایشی مصرف برق از سرگرفته شد

به گزارش ایرنا، مصرف برق شب گذشته کشور براساس تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق که مورد بررسی قرار گرفت، درساعت ۲۱ و ۱۲ دقیقه به ۵۶ هزار و ۱۲۵ مگاوات رسیدو این درحالی است که از چهاردهم مردادماه روند مصرف کاهش یافته بود.

میزان مصرف برق شب گذشته در مقایسه با زمان مشابه پارسال که ۵۳ هزار و ۵۷۹ مگاوات مصرف شده بود، از رشد دو هزار و ۵۴۶ مگاواتی برخوردار شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد روز گذشته میزان مصرف برق درساعت ۱۲و ۵۶ دقیقه به عدد۵۵ هزار و ۵۸۴ مگاوات رسید و این درحالی است که پارسال در همین بازه زمانی ۵۴ هزار و ۴۰ مگاوات به مصرف رسیده بود.

مصرف برق دربخش صنایع درعین حال روندی کاهشی یافت بطوری که شب گذشته مصرف این بخش به چهار هزار و ۶۸۷ مگاوات رسید که شب پیشتر پنج هزار و یک مگاوات بود.

میزان ذخیره نیروگاه‌ها در شب و روز گذشته یک هزار و ۱۶۷ مگاوات و میزان تولید برق از منابع تجدیدپذیر هم ۶ هزار و ۴۴۴ مگاوات بود.

وزیر نیرو به تازگی گفت: دوره اوج مصرف تابستان ۹۹ بدون خاموشی برنامه‌ریزی شده با رشد «اوج بار» حدود یک درصد و با افزایش عرضه انرژی بیش از چهار درصد نسبت به سال گذشته و افزایش صادرات انرژی پشت سر گذاشته شد.

به گفته رضا اردکانیان، تابستان ۹۷ اوج بار بیش از پنج درصد را به زیر سه درصد رساندیم و در تابستان ۹۸ رشد اوج بار فقط یک درصد و بدون خاموشی بود که امسال نیز به همین میزان خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار