فرماندار شهرستان شیروان:

با چتر رسانه و خبرنگار، می توان مشکلات جامعه را حل کرد

شیروان(پانا)- امین رضا مرآتی در آیین تجلیل از خبرنگاران شیروان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهر برگزار شد گفت دنیا در مدار اطلاعات و آگاهی بخشی مدیریت می شود و این محوریت با اصحاب رسانه است.

کد مطلب: ۱۱۱۴۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
با چتر رسانه و خبرنگار، می توان مشکلات جامعه را حل کرد

وی با گرامی داشت یاد و خاطره خبرنگاران شهید محمود صارمی و محمدرضا امانی و همه کسانی که در راه اشاعه اخبار و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی چه در زمان جنگ و چه بعد از آن، جانشان را تقدیم کردند افزود: یک خبرنگار معروف می تواند تمام معادلات دنیا را به هم بریزد و افکار عمومی دنیا نیز به واسطه حضور رسانه و خبرنگاران مدیریت و جهت دهی می شود.

فرماندار شهرستان شیروان با اشاره به اینکه نفس و ذات رسالت حوزه اطلاع رسانی، تأمین منافع ملی و منطقه ای است و آیا اقدام ما منافع عمومی و ملی مردم را تأمین خواهد کرد یا نه؟ اظهار کرد: خبرنگاران، در کنار مردم و با بیان مشکلات و صدای مردم بودن، تامین کننده منافع عمومی، ملی، منطقه ای و شهرستان هستند و اصلاح نواقص و استفاده از همه ظرفیت ها توسط خبرنگاران، باید برای پیشبرد اهداف و تأمین کننده همین منافع باشد و برای تأمین منافع عمومی و ملی به یک هم سویی مناسبی در جامعه نیاز داریم و این را رسانه بهتر می تواند مدیریت کند که الان نیز بیشتر مورد نیاز است.

مرآتی با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه باید پیشرو باشند و نگاهشان به رسانه باید تخصصی تر باشد گفت: خبرنگاران باید در تمام حوزه ها به ویژه حوزه های اجتماعی و فرهنگی پیشرو باشند و ما مسئولین نیز باید پیشرو بوده و عقب تر از زمان نباشیم و همه باید با هم نیازهای جامعه را احصاء و منتقل کرده، چرا که هر خبری در نزد اصحاب رسانه و مردم تأیید شود، مردم به صحنه خواهند آمد و با کمک هم می توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه همه ما باید انتقاد را از تهمت جدا کنیم چرا که این حق الناس است و خداوند هم از تهمت نمی گذرد و از طرفی هم کسی حق ندارد با خبرنگاران به تلخی صحبت کند افزود: مسئولین باید مدیریت خود را در معرض نقد قرار بدهند اگر نقد و مباحث حرفه ای در حضور هم گذاشته و بحث شود، نگرانی مورد نقد شدن آنان بسیار کاهش می یابد و همه ما باید برسیم به آن بلوغی که بتوانیم نقادانه صحبت کنیم و خبرنگاران محترم نیز می توانند حرفه ای و بدون سوء گیری واقعی همه چیز را نقد و تحلیل کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیروان گفت: ارائه خدمات دولت، نتیجه اش می شود خدمات نظام و کارنامه این کشور و مردم نیاز به یک خودباوری و اعتماد مثبت در کنار بیان مشکلات دارند و رسانه باید صدای مردم و تأمین کننده منافع مردم باشد و همین طور هم هست و هیچ کس به غیر از خبرنگاران نمی تواند بیان مشکلات و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی را در جامعه نهادینه کند و هیچ ایرادی هم ندارد که خبرنگاران نقاط قوت و ضعف ادارات را هم بگویند.

مرآتی در پایان خواستار بیان نکات مثبت در همه حوزه ها به ویژه حوزه فرهنگی جامعه و تبلیغ و تقویت آن توسط رسانه ها شد و گفت: در بدترین شرایط تحریمی بعد از انقلاب هستیم و در همه بحران ها و پیگیری آن ها، نیاز به یک هم افزایی داریم و همه شما خبرنگاران اثر گذار هستید و خواهید بود و ما هم همیشه قدردان زحمات همه شما عزیزان هستیم.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار