دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: تو فقط سردار سپاه نبودی؛ سردار دل‌ها بودی

تهران (پانا) _ دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: تو فقط سردار سپاه نبودی؛ سردار دل‌ها بودی

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم نازنین زهرا سمائی فر دانش‌آموز دوره متوسطه اول از شهرستان‌های استان تهران خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

«آه ای سردارم! آری با تو هستم که پشت ملتی به پشتوانه تو گرم است، تویی که رهبرم گفت که شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ات بود. تو که روح تازه‌ای دادی به انقلابی که چهل سال پیش اتفاق افتاده بود. ولی انگار دیروز بود ملتی که با شوق و اشتیاق به خیابان‌ها ریخته بودند تا ندای الله‌اکبر سر دهند و حرف دل‌شان را به گوش جهانیان برسانند. حتی حالا که عنوان شهید پیش از نامت است، هنوز پشت دشمنان با شنیدن نامت به لرزه می‌افتند؛ آری منم یک جوان ایرانی، آری منم کسی که ایمان دارد به آینده‌ای روشن در راه تو، آری منم که با دستان کوچکم جهانی بزرگ را می‌سازم‌! می‌بینی! همه این‌ها سرچشمه از تو دارد. تو که وقتی زنده بودی با شور و امیدت و حالا که نیستی با شهادتت، راهت را یعنی ظلم‌ستیزی و امید و شجاعت را به من آموختی!

منم آن منتقم که انتقام خون تو را از شیاطینی که قصد جانت را کردند با تلاش و الگو گرفتن از تو و هم‌رزمانت می‌گیرد.

در دل ملتی که به عزا نشسته ابرها از شکوه و عظمتت می‌بارند! تو فقط سردار سپاه نبودی؛ سردار دل‌ها بودی، روزهاست که نام تو به زبان همه جاری است، روزها که وجب‌به‌وجب خاک ایران، نبودنت را احساس می‌کند. حتی خاک ایران هم مدیون رشادت‌های تو در هشت سال دفاع مقدس است در آن زمان هم گرگ‌هایی بودند که با وحشی‌گری به قلب این مردم حمله‌ور شدند اما این بار گرگ‌ها جامه‌ی گوسفند بر تن کردند، قیافه‌ی آدم‌حسابی‌ها را بر خود گرفتند و می‌خواهند با ترور شخصیت‌های بزرگ و تأثیر بر روی جوانان پیروز میدان شوند، اما همه‌ی این‌ها برای آنان مثل رؤیایی است که هیچ‌گاه به حقیقت نمی‌پیوندد. خط به خط این سخنان افکار مردم غیور ایرانی است و کسانی که منکر آن می‌شوند بی‌شک دشمنانی‌اند که بویی از انسانیت نبرده‌اند.»

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» اردیبهشت ماه 99 در مراسمی با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد. این کتاب به همت سازمان دانش‌آموزی کشور و با مشارکت سازمان‌های دانش‌آموزی سراسر کشور گردآوری و به چاپ رسیده است. «کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مبتنی بر 5 بخش از مجموعه پیام‌ها، متن وصیت نامه، منتخب دلنوشته‌های دانش‌آموزی، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخص حاج قاسم سلیمانی و بخش تصاویر است.

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار