بیانیه پایانی کنفرانس بین‌المللی درباره لبنان؛ آمادگی شرکا برای حمایت از شکوفایی اقتصادی

تهران (پانا) - در بیانیه پایانی "کنفرانس حمایت بین‌المللی از بیروت و ملت لبنان" آمده است: جامعه جهانی و دوستان نزدیک لبنان و شرکایش هرگز ملت این کشور را تنها نخواهند گذاشت.

کد مطلب: ۱۱۱۴۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه پایانی کنفرانس بین‌المللی درباره لبنان؛ آمادگی شرکا برای حمایت از شکوفایی اقتصادی

به گزارش ایسنا از سایت النشره، در این بیانیه اشاره شده است: انفجار بیروت که این شهر را در قلب آن هدف گرفت به منزله شوکی برای کل ملت لبنان، دوستان‌ و شرکایشان در خارج بود.

در این بیانیه تصریح شده است: شرکت کنندگان تصمیم گرفتند با قاطعیت و همبستگی به یاری ملت لبنان و بیروت بپردازند تا نتایج فاجعه چهار اوت را پشت سر بگذارند.

آنها توافق کردند منابع مهمی را در روزها و هفته‌های آتی با هدف پاسخگویی به نیازهای فوری بیروت و ملت لبنان فراهم کنند.

شرکت کنندگان در کنفرانس توافق کردند، کمک‌هایشان سریع، کافی و متناسب با نیازهای ملت لبنان و هماهنگ تحت رهبری سازمان ملل باشد و مستقیما و در نهایت شفافیت و کارآمدی در اختیار ملت لبنان قرار بگیرند.

در این بیانیه تصریح شد: براساس خواست ملت لبنان به تحقیقات بی‌طرف و قابل اعتماد و مستقل در خصوص انفجار بیروت به صورت فوری کمک می‌شود.

شرکت‌کنندگان همچنین از شجاعت قابل توجهی که اولین پاسخ‌دهندگان، کادر پزشکی، تیم‌های تحقیقات، جستجو، امداد و نجات، کل لبنانی‌ها و تیم‌های بین‌المللی برای یاری به زخمی‌ها و قربانیان نشان دادند و نیز تلاش‌های فوق‌العاده صلیب سرخ و دفاع مدنی لبنان تقدیر کردند.

طبق این بیانیه، نیازهای صریحی به صورت خاص در بخش پزشکی و سلامت، آموزش، مواد غذایی و در سطح آماده سازی شهری وجود دارد و این محورها در قالب برنامه‌های کمک‌های فوق‌العاده بین‌المللی در اولویت هستند.

در بیانیه پایانی این کنفرانس تاکید شد: شرکای لبنان آماده حمایت از شکوفایی اقتصادی و مالی این کشور هستند که مستلزم تعهد مقامات لبنانی به انجام سریع اقدامات و اصلاحات است.

در این بیانیه به حجم تعهدات مالی که مطرح شده، اشاره نشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار