٧٦درصد مرغداران مخالف تحویل نهاده خام دامی به کارخانجات هستند

تهران (پانا) - نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی کشور می‌گوید ٧٦ درصد مرغداران با تحویل مستقیم نهاده‌های خام دامی به کارخانجات مخالف هستند.

کد مطلب: ۱۱۱۴۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
٧٦درصد مرغداران مخالف تحویل نهاده خام دامی به کارخانجات هستند

به گزارش مهر، حبیب اسدالله نژاد با بیان اینکه ٧٦ درصد مرغداران با تحویل مستقیم نهاده‌های خام دامی به کارخانجات مخالف هستند، گفت: با توجه به تدوین طرح تحویل مواد خام مورد نیاز واحدهای مرغداری به کارخانجات و تحویل دان آماده به فعالین بخش، این پیشنهاد در کانال مجازی کانون سراسری مرغداران مورد نظرسنجی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۸۰۰ فعال صنفی در این نظرسنجی مشارکت داشتند که ٧٦ درصد با این طرح مخالفت کردند و تنها ٢٤ درصد موافق آن بوده‌اند.

اسدالله نژاد افزود: حجم مشارکت در نظر سنجی بسیار بالا بود و به صورت تقریبی حدود ۵۰ درصد فعالین مجازی صنعت و حدود ۱۰ درصد کل واحدهای کشور را شامل می‌شد بنابراین می‌تواند نه بزرگی از سوی تولیدکنندگان کشور برای اجرای این طرح باشد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه صنعت مرغداری توان پذیرش طرح‌های ناقص، بدون پشتوانه فنی و بدون ارزیابی دقیق ابعاد عملیاتی آن را ندارد، افزود: بسیاری از مخالفین، امکان سو استفاده از سوی برخی از کارخانجات، ایجاد رانت جدید، عدم پیش بینی نظارت بر کیفیت دان تولیدی و عدم پاسخ مناسب و مطلوب مصرف دان آماده در برخی از نقاط جغرافیایی مخصوصاً ارتفاعات، امکان بروز تقلب و استفاده از مواد پرکننده و یا مواد مشابه ذرت و سویا برای تولید دان را از دلایل مخالفت با اجرای این طرح در شرایط بحرانی فعلی عنوان کردند.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی کشور تاکید کرد: باید قبل از اجرای اینگونه طرح‌ها ابعاد آن به درستی بررسی و زیرساخت‌های کار فراهم شود تا به هیچیک از بخش‌ها آسیبی وارد نشود.

وی اضافه کرد: عرضه دان آماده به واحدهای مرغداری در صورت ایجاد بستر مناسب و وجود سیستم‌های نظارتی دقیق و داشتن حق انتخاب توسط مرغدار، می‌تواند اثرات بسیار مفیدی به همراه داشته باشد لیکن اجرای دستوری و شتابزده می‌تواند مشکلات را دوچندان کند و همانند طرح ساماندهی مرغ در سال ۸۸ بحران ساز شود یا مانند طرح یکپارچه سازی و عرضه مرغ سایز ابتر بماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار