ابلاغ دستورالعمل، نحوه تعیین الگوی مصرف آب، برق و گاز طبیعی واحدهای آموزشی به استان‌ها

تهران (پانا) - معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش، دستورالعمل، نحوه تعیین الگوی مصرف آب، برق و گاز طبیعی واحدهای آموزشی دولتی و دانشگاه فرهنگیان را جهت اجرا به استان‌ها ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ دستورالعمل، نحوه تعیین الگوی مصرف آب، برق و گاز طبیعی واحدهای آموزشی به استان‌ها

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع، در اجرای مفاد بند ی تبصره 6 قانون برنامه بودجه سال 99 کل کشور، دستورالعمل، نحوه تعیین الگوی مصرف آب، برق و گاز طبیعی واحدهای آموزشی دولتی وزارت آموزش‌وپرورش و دانشگاه فرهنگیان که از سوی سازمان برنامه‌وبودجه کشور به وزارتخانه‌های مربوطه برای بهره‌برداری و اجرا ابلاغ ‌شده بود را جهت اطلاع و اقدام لازم با رعایت ملاحظات ذیل، به استان‌ها ارسال کرد.

استان‌ها باید ترتیبی اتخاذ کنند تا ضمن بهره‌برداری حداکثری از مفاد دستورالعمل مذکور با همکاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نسبت به ارسال فهرست اسامی مدارس دولتی به انضمام شماره شناسایی/ اشتراک قبوض مصرف برق، آب و گاز و میزان مساحت ساختمان مدارس به تفکیک واحدهای آموزشی و پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان موضوع این دستورالعمل به نمایندگی‌های استانی تابعه وزارتخانه‌های نفت و نیرو اقدام لازم صورت پذیرفته و نسخه‌ای از آن به این معاونت (دفتر برنامه، بودجه و مدیریت منابع) ارسال کنند.

همچنین به استناد تبصره یک ماده 3 دستورالعمل، مسئولیت رعایت الگوی مصرف و فرهنگ‌سازی جهت اصلاح الگوی مصرف از سوی دانش آموزان/ دانشجویان به ترتیب به عهده مدیر مدرسه/رئیس پردیس استانی دانشگاه فرهنگیان بوده و در صورت عدم تحقق مطلوب معافیت، مدیران مربوطه باید پاسخ‌گو باشند.

براساس این دستورالعمل به استناد تبصره بند 10، یکی از بندهای فرم ارزشیابی مدیران مدارس/پردیس‌های استانی چگونگی عملکرد آنان در اجرای این دستورالعمل می‌باشد. لذا باید متولی خبره و مجرب برای پایش و هماهنگی مفاد دستورالعمل در استان مشخص شود تا در محاسبات فنی و تعاملات اداری با شرکت‌های آب، برق و گاز استانی/منطقه‌ای حقوق آموزش‌وپرورش تضییع نگردد.

در اجرای هرچه مطلوب‌تر مفاد بند 11 دستورالعمل، ادارات و واحدهای اطلاع‌رسانی و روابط عمومی ادارات کل آموزش‌وپرورش استان/منطقه/پردیس استانی، باید مشارکت و همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند و استان‌ها نیز گزارش عملکردشان را هر سه ماه یک‌بار به دفتر برنامه، بودجه و مدیریت منابع ارسال کنند.

متن دستورالعمل

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار