در آیین اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان؛

برگزیدگان مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در بخش پژوهشی معرفی شدند

تهران (پانا) - آیین اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور از شبکه قرآن و معارف سیما برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۳۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزیدگان مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در بخش پژوهشی معرفی شدند

آیین اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور بعدازظهر امروز 3شنبه 21 مرداد ماه از شبکه قرآن و معارف سیما و همزمان از کانال قرآن، عترت و نماز شبکه شاد پخش و برگزیدگان در 3 بخش قرآن، عترت و نماز معرفی شدند.

علیرضا مالک اشرفی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در ابتدای این مراسم به بیان سخنرانی درباره برگزاری این دوره از مسابقات پرداخت.

به گزارش پانا، در این مراسم از منتخبان رشته‌ها و گروه‌های مختلف قرائت، حفظ، مفاهیم و تفسیر قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی، احکام و انشای نماز تجلیل شد.

همچنین بیانیه اختتامیه این دوره از مسابقات در بخش پژوهشی به میزبانی خراسان رضوی نیز از سوی میکائیل باقری معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش قرائت شد.

متن این بیانیه از سوی هیات داوران سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان برگزیده سراسرکشور در بخش پژوهشی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انوار الهی، پیوسته و مداوم بر عالم امکان می تابد و قرآن این ثقل اکبر، کاملترین دستورالعمل روشن، همچنان نورافشانی می کند. خدا را شاکریم که در شرایط کنونی کشور عزیزمان هر روز خیل مشتاقان نوجوان و جوان قرآن واهل بیت ونماز رو به افزایش است.

نقش بی بدیل آموزش و پرورش، در استفاده حداکثری از فرصت مسابقات بعنوان یکی از ابزارهای تربیتی برکسی پوشیده نیست.

بدین وسیله از همت والای وزیر محترم آموزش و پرورش در ایجاد بستری ایمن در فضای مجازی کشور تحت عنوان شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) که آرزوی دیرینه متولیان امر تعلیم و تربیت بود،صمیمانه تشکر نموده و اقدام اداره کل قرآن عترت و نماز معاونت پرورشی و فرهنگی را در استفاده بهینه از این بستر مجازی با برگزاری موفق سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز غیرحضوری دانش آموزان، را می ستاییم.

اگرچه بر این باوریم که تمام اهداف مترتب بر این فرایند در بستر مجازی محقق نمی‌شود اما این بستر، محاسنی دارد که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

اینک باتوجه به موفقیت آموزش و پرورش در حسن برگزاری این مسابقات هیات داوران موارد زیر را پیشنهاد می نماید:

استفاده آموزشی از فضای مجازی قطعاً باعث توسعه فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور و عدالت آموزشی خواهد شد.

برگزاری دوره های آموزشی آنلاین و آفلاین برای دانش آموزان مربیان داوران و همه آنهایی که در فعالیتهای ارزشمند قرآن و عترت و نماز سهیم هستند، نقش موثری در حوزه تربیت خواهد داشت.

توجه ویژه به مراکز دارالقرآن جهت ارائه آموزش های مجازی، می تواند عامل مهمی در موفقیت دانش آموزان در سطوح استانی و کشوری باشد.

ضمن آرزوی توفیق روزافزون برای همکاران خدوم استان خراسان رضوی که نهایت تلاش خود را در برگزاری موفق این رویداد مهم قرآنی ایفا نمودند، برای همه خادمان به سه منشور نورانی قرآن، عترت و نماز، عزت و سربلندی مسئلت می‌کنیم.»

محمدرضا مسیب‌زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در این مراسم با بیان اینکه تاکید ما بر برگزاری هیات‌های مذهبی است گفت که پیش اجلاسیه‌های مختلفی را در حوزه نماز برگزار کرده‌ایم و تاکید ما بر ترویج رشته‌های مختلف این مسابقات اعم از تفسیر، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و ‌... است.

وی همچنین گفت که باید تلاش کنیم تا دانش‌آموزان با قرآن آشنا شوند و زندگی آنان از برکات قرآن مملو شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار