دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: من یک حاج قاسم کوچک؛ اما روحی به عظمت سلیمانی شهید دارم

تهران (پانا) _ دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۱۳۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: من یک حاج قاسم کوچک؛ اما روحی به عظمت سلیمانی شهید دارم

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم مبینا شایان فر دانش‌آموز دوره ابتدایی از شهرستان‌های استان تهران خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

«و لباسی رزم به تن کرده‌ام؛ شانه‌هایم را مدرج از استقامت و استواری کرده‌ام و همچون حاج قاسم عزیز با اندیشه‌ای ایمانی و الهی به مقابله با کفر برخاسته‌ام تا هرکجا نشانه‌ای از ظلم و استبداد علیه مظلومان ببینم، با سلاح ایمان و لباس سبز و مقدس پاسداری به پاسداری از حقوق محرومان و ستمدیدگان برخیزم و به مدد اندیشه‌ای عاشورایی و قیامی حسینی، یزیدیان زمان را نابود کنم که آن وعده‌ی حق است کفی را که همچون حباب بر روی آب نقش می‌بندد شاید پف کند، بزرگ شود؛ اما با یک انگشت اشارت نابود می شود و حق در جای و مسیر خود چون رود خروشان و زلال جاری می شود.

آری! همگان بدانند که من یک حاج قاسم دیگرم و هر پرنده‌ای را که بر فراز سرزمینم به نشانه‌ی طمع به پرواز درآید، بال‌هایش را به آتش می‌کشم و در تندباد حوادث روزگار، طعمه‌ی گرگان سیه‌روی را از لاشه و جیفه‌ی مردار خودشان تهیه خواهم کرد تا از تماشای استجابت دعای مؤمنان و نصرت اسلام خشنود باشم.

من یک حاج قاسم کوچک؛ اما روحی به عظمت و بزرگی سلیمانی شهید دارم و به ترامپ دلقک و ترامپ‌های داخل و خارج با صدای بلند می‌گویم که سلیمانی زنده است چون ما زنده‌ایم؛ ما زنده‌ایم چون مقاومت زنده است و مقاومت زنده است چون اسلام زنده است و به‌زودی بیرق هدایت و علم نصرت را به دست بزرگ جانباز انقلاب رهبر عزیز در جوار سلیمانی‌های قدیم و جدید به دست امام زمانمان خواهیم داد؛ یادمان باشد که شهدا زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند؛ پس به خاطر داشته باشیم که چهره‌ی بین‌المللی مقاومت و سردار دل‌ها زنده است و مکتب او ادامه دارد.

رفته سردار تازه کند برگردد چون ظهور گل نرجس به خدا نزدیک است»

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» اردیبهشت ماه 99 در مراسمی با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد. این کتاب به همت سازمان دانش‌آموزی کشور و با مشارکت سازمان‌های دانش‌آموزی سراسر کشور گردآوری و به چاپ رسیده است. «کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مبتنی بر 5 بخش از مجموعه پیام‌ها، متن وصیت نامه، منتخب دلنوشته‌های دانش‌آموزی، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخص حاج قاسم سلیمانی و بخش تصاویر است.

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار