مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران :

خبرنگار طلایه‌دار فرهنگ پیشرفت ،شفافیت و مسئولیت‌پذیری است

تهران (پانا) - به مناسبت ۱۷ مرداد و روز خبرنگار، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۳۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگار طلایه‌دار فرهنگ پیشرفت ،شفافیت و مسئولیت‌پذیری است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، متن پیام محمد صیدلو مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

جان نباشد جز خبر در آزمون
هرکه را افزون خبر جانش فزون

امروز در دنیایی که ارزشمندترین عنصر آن آگاهی است افزایش سرعت پیشرفت جهانی تناسب مستقیم به میزان آگاهی آن جامعه دارد، از این رو رسانه و اطلاع رسانی نقش بسزایی در رسیدن جوامع به اهداف خویش دارند. این نقش که در دو شکل مشخص ،ایجاد شفافیت و افزایش مسئولیت نمایان است، نقش همه افراد جامعه را تبیین و نظارت می‌کند و خبرنگار در صف اول این مجاهدت طلایه دار فرهنگ پیشرفت، شفافیت و مسئولیت پذیری است.
بدون تردید روز خبرنگار بهانه مغتنمی است تا جایگاه مهم و اثربخش رسانه در توسعه مورد توجه و دقت نظر ویژه قرار گیرد.

۱۷ مرداد ماه روز ادای احترام به خبرنگاران مستقلی است که در راه حرفه ارزشمند خویش از جان فروگذار نمی‌کنند، شهادت محمود صارمی و همه شهیدان رسانه نمونه بارزی از ایثارگری افرادی است که در همه شرایط با حضور در متن حوادث چشم‌اندازی شفاف را برای جامعه به ارمغان می آورند.

آنچه در همین ایام بیماری منحوس کرونا به چشم دیدیم نیز نشان داد، خبرنگاران برای سلامت و امنیت جامعه و منعکس کردن واقعیات به منظور آگاهی بخشی که اصل اصیل جوامع انسانی است، از جان فروگذار نکردند.

در امر خطیر تعلیم و تربیت نیز خبرنگاران همواره پشتیبان برنامه‌های آموزش و پرورش بوده و هستند، چه آن زمانی که در نمایش تلاش این جامعه بزرگ ما را همراهی کردند و چه آن لحظاتی که به عنوان چشم بیدار جامعه با هدف اصلاح مسئولین را به نقد نشستند و از این ظرفیت مهم در جهت تحقق اهداف عالیه دستگاه تعلیم و تربیت بهره‌مند گشتیم.

ضمن تبریک این روز ارزشمند، رسالت خطیر این قشر شریف را به مناسبت روز خبرنگار ارج نهاده و تقارن آن را با این ایام فرخنده به فال نیک گرفته و برای همه اهالی رسانه، خبرنگاران عزیز و خانواده ایشان آرزوی سلامتی برکت و توفیق مسئلت دارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار