بازدید مدیرکل آموزش و پرورش فارس از خبرگزاری پانا

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار با حضور در دفتر خبرگزاری پانا از خبرنگاران تقدیر کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۳۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
بازدید مدیرکل آموزش و پرورش فارس از خبرگزاری پانا

در این دیدار، فرهاد اسماعیلی ضمن تبریک به مناسبت عید غدیر و روز خبرنگار، از خبرنگاران خواست تا رفتار و منش امیرالمومنین را سرلوحه کار خود قرار دهند.
او ادامه داد: باید تلاش کنیم تا به فرموده‌ی مولا علی (علیه السلام) بنده حق باشیم و نه مامور تن و این را در عمل نشان دهیم.
او ادامه داد: ما شیعه امیرالمونین هستیم و باید صداقت در گفتار و رفتار را همیشه سرلوحه کار خود قرار دهیم و در پذیرش مسوولیت‌ها از سیره علوی پیروی کنیم.
اسماعیلی با اشاره به اهمیت نقش خبر در اجتماع گفت: هدایت افکار عمومی و کنترل افکار به دست رسانه است.
او ادامه داد: امروزه هر فردی توانایی تبدیل شدن به یک رسانه را دارد و در این فضا یک خبرگزاری حرفه‌ای جایگاه ویژه‌ای دارد چرا که مخاطب فعال، خود اخبار را فیلتر می‌کند و نسبت به دریافت‌های خود هوشمند است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس، خطاب به خبرنگار دانش‌آموزان پانا گفت: از شما دانش‌آموزان انتظار می‌رود با شناخت بیشتر جامعه مخاطب و با مطالعه بیشتر نسبت به تولید محتواهای مورد نیاز جامعه گام بردارید و از اخبار کلیشه‌ای خارج شوید.
در ادامه این دیدار، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز ضمن تقدیر از خبرنگاران پانا گفت: خوشبختانه این خبرگزاری تاکنون به خوبی توانسته در تمام عرصه‌های آموزش و پرورش به انعکاس اخبار بپردازد و علاوه‌این نسبت به پوشش اخبار سایر حوزه‌های اجتماع نیز موفق بوده است.
جهانبخش بانشی با اشاره به حضور دانش‌آموزان به عنوان خبرنگاران این رسانه گفت: امیدواریم بتوانیم بستری را فراهم کنیم تا دانش‌آموزان با اشتیاق بیشتری وارد فضای خبرنگاری شوند و با فراگیری این مهارت، مسوولیت پذیزی و روحیه نقادی را در خود تقویت کنند.
رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس نیز در این مراسم خبرگزاری پانا را فرصتی برای آشنایی دانش‌آموزان با دنیای رسانه و شناخت اخبار و نحوه هدایت افکار دانست.
امید اسماعیلی افزود: رسانه می‌تواند نقش مهمی در هدایت افکار عمومی داشته باشند و دانش‌آموزان با درک این موضوع می‌توانند با تحلیل مسائل و آگاهی نسبت به رویدادها در آینده نقشی موثر در جامعه داشته باشند.
رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس نیز در این دیدار با اشاره به اینکه تمام خبرگزاری‌ها تنها رسالت اطلاع‌رسانی را بر عهده دارند، گفت: خبرگزاری پانا به عنوان یک خبرگزاری دانش‌آموزی علاوه بر رسالت اطلاع‌رسانی، مسوولیت آموزش خبرنگار را نیز بر عهده دارد.
حمید رضا شعبانی ادامه داد: امروز بسیاری از خبرنگاران حرفه‌ای در استان از پانا شروع کرده‌اند و مشخصه بارز تمام آنها منصف بودن در انعکاس اخبار و تحلیل رویدادهاست.
او افزود: آموزش‌و پرورش به عنوان یک نهاد فرهنگی با در اختیار داشتن خبرگزاری پانا می‌تواند در زمینه ارتقای سطح تفکر و سواد رسانه‌ای در جامعه فعال باشد و درس تفکر سواد رسانه‌ای را به طور کامل عملیاتی کنند.
مسوول خبرگزاری پانا در استان فارس نیز با اشاره به جذب بیش از ۲۵۰۰ دانش‌آموز علاقمند به خبرنگاری در سال گذشته گفت: این دانش‌آموزان با حضور در کارگاه‌های حضوری و استفاده از محتوای الکترونیکی مهارت‌های خبرنگاری را فرا گرفته‌اند.
سیده مریم ترابی ادامه داد: قطعا تمام این افراد به عنوان خبرنگار در جامعه قلم نمی‌زنند اما مهارت‌های خبرنگاری روحیه پرسشگری، تفکر نقاد و اهمیت اهل مطالعه بودن و مسوولیت‌پذیری را در دانش‌آموزان تقویت می‌کند تا در آینده حضوری موثر در جامعه داشته باشند.
در این دیدار مدیرکل آموزش و پرورش فارس نسبت به درخواست مسوول خبرگزاری پانا در حمایت از راه‌اندازی سامانه آموزشی ارتقای سطح سواد رسانه‌ای و آموزش خبرنگاری، قول مساعد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار