کاظمی: ابزار هنر بهترین وسیله در توسعه دنیای بیکران غدیر است

تلاش خواهیم کرد محتواهایی که در این جشنواره ارائه می‌شود به صورت آثار هنری و تولیدات علمی برای استفاده بیشتر در مجموعه‌ای مدون به چاپ برسد

تهران (پانا) - آیین افتتاحیه جشنواره فرهنگی هنری علوی به صورت ویدئو کنفرانس و در بستر شاد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۳۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: ابزار هنر بهترین وسیله در توسعه دنیای بیکران غدیر است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، آیین افتتاحیه جشنواره فرهنگی هنری علوی با حضور علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر و به میزبانی استان اصفهان از طریق ویدئو کنفرانس و در بستر شبکه شاد برگزار شد.

بر این اساس در این جشنواره که با همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آمورش و پرورش و بنیاد بین المللی علوی سه گروه مختلف مشارکت دارند، دانش‌آموزان از پایه چهارم ابتدایی تا پایه دوازدهم، فرهنگیان و اولیای دانش‌آموزان از مشارکت کنندگان در این جشنواره هستند.

براساس این گزارش آشنایی بیشتر با سیره و منش امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام، تبیین ابعاد مختلف زندگی و فضائل فردی و اجتماعی ایشان، ترویج فرهنگ و آموزه های غدیر در سطح جامعه با استفاده از زبان هند و ... از اهداف این جشنواره است. فضائل امیرالمومنین در قرآن، ادب و احترام در نهج البلاغه ، امام علی اسوه و الگوی زندگی، دفاع از مظلوم در نهج البلاغه، عدیر و جایگاه امام علی (ع) و ... از جمله موضوعات این جشنواره است.

همچنین دانش‌آموزان ابتدایی در ۴ رشته، متوسطه ۸ رشته و فرهنگیان و اولیا در ۱۲ رشته و در قالب نامه‌ای به پدرم، کتابخوانی، خط تحریری، پوستر، خوشنویسی، شعر، نقاشی، داستان و ... در این جشنواره به ارائه آثار می‌پردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی در آئین افتتاحیه جشنواره فرهنگی هنری علوی اظهار کرد: «نگاه ما به این جشنواره نگاهی دلی است لذا از همکاران ستادی آموزش و پرورش اصفهان به واسطه تلاش‌هایشان در برگزاری جشنواره تقدیر می‌کنم.»

علیرضا کاظمی بر استفاده از ابزار هنر در توسعه دنیای بیکران غدیر تاکید و تصریح کرد: «معاونان پرورشی سراسر کشور تلاش کنند فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی فرهنگ غدیر را در کانالی در بستر شاد قرار دهند. تلاش خواهیم کرد محتواهایی که در این جشنواره ارائه می‌شود به صورت آثار هنری و تولیدات علمی برای استفاده بیشتر در مجموعه‌ای مدون به چاپ برسد.»

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر نیز در این آئین اظهار کرد: «این جشنواره هرچند درزمانی بسیار اندک اعلام شد اما کارهای بزرگی در این زمینه انجام شد لذا از تلاش‌های آموزش و پرورش تقدیر می‌کنم.»

حسین ظریف منش تصریح کرد: «امروز ما باید نه تنها غدیر را برای دانش‌آموزان تشریح کنیم بلکه باید واسطه انتقال پیام انبیا به جهانیان باشیم. هرچند روز غدیر روز اعلام امامت حضرت علی علیه السلام است اما مهمتر از ان اعلام بطلان خط فکری جدایی دین از سیاست است.»

ظریف منش با اشاره به فرمایشات رهبری خاطرنشان کرد: «بسیار ارزشمند است که برای اشاعه فرهنگ غدیر از ابزار هنری استفاده شود لدا باید تلاش کرد تبیین و ترویج غدیر به خوبی در جامعه انجام شود و جامعه به شکل جامعه‌ای علوی پیش برود.»

در پایان این آیین از پوستر جشنواره نیز رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار