فرمانده سپاه لامرد: یکی از وظایف خبرنگاران بحث مطالبه گری است

لامرد (پانا) - مراسم تجلیل از خبرنگاران توسط ناحیه بسیج سپاه لامرد در هفته خبرنگار برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۳۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
فرمانده سپاه لامرد: یکی از وظایف خبرنگاران بحث مطالبه گری است

سیدمحمود جعفری فرمانده سپاه لامرد ضمن گرامیداشت مقام خبرنگار شهید محمود صارمی و تقدیر از خانواده شهید خبرنگار مرتضی کرمی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از افتخارات ما در شهرستان لامرد، وجود شهید والامقام کرمی است؛ شهیدی که در روزهایی که کسی نام خبرنگار و ابزارهای رسانه‌‌ای را در منطقه نشنیده بود، تلاش‌های بی‌نظیری در حوزه خبر و رسانه در سطح شهرستان‌های لامِرد و مُهر انجام داد.

او افزود: امروز رساندن خبر صحیح به مخاطبین جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، یک خبر دروغ می‌تواند جو و ساختار جامعه را ملتهب کند و از طرفی دیگر، یک خبررسانی به‌موقع و صحیح می‌تواند نقش اساسی در آرامش‌بخشی به جامعه ایفا کند.

فرمانده سپاه لامرد خاطرنشان کرد: یکی از وظایف خبرنگاران، بحث مطالبه‌گری است. یک خبرنگار به وسیله ارتباط با مسئولان و ایجاد ظرفیت‌ها، باید زبان گویای مردم باشد.

جعفری اضافه کرد: خبرنگاران باید مطالبات عمومی جامعه را مطرح ساخته و مقدمات پیشرفت کشور را فراهم سازند.

جعفری تأکید کرد: نکته حائز اهمیت این است که در خلال مطالبه‌گری، باید دقت کنیم تا شاخصه‌های رعایت احترام و حفظ حرمت‌ها را فراموش نکنیم؛ مخصوصا در شهرستان کوچکی مانند لامرد که هر اتفاقی به سرعت در فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. نباید فضا را به سمتی ببریم که هر شخصی به خودش اجازه دهد فارغ از جایگاه‌های مختلف علمی و سیاسی، در فضای رسانه‌ای اظهار نظر کند همه باید تلاش کنیم که آرامش را بر جامعه حکم‌فرما کنیم چرا که در سایه آرامش، پیشرفت حاصل می‌شود.

وی تصریح کرد: یک خبرنگار باید زمان‌شناس باشد؛ هر خبری لازم نیست به بهانه سبقت‌‌گیری در انعکاس، در هر موقعیت زمانی منتشر شود.

فرمانده سپاه لامرد افزود: امر به معروف را زمانی باید انجام داد که احتمال اثرگذاری وجود داشته باشد؛ در عرصه خبر نیز باید مطالبات را در موقعیت زمانی خاص خود انتشار دهیم. سرهنگ جعفری همچنین فعالیت بیش از ۲۰ رسانه فعال در لامرد را نشان از سواد بالای رسانه در شهرستان لامرد دانست.

در این مراسم از تمثال شهید مفقودالجسد مرتضی کرمی از پیشکسوتان عرصه خبر در لامرد رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار