در مراسم افتتاح مجتمع پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه، متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان؛

حاجی میرزایی: ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از آورده صندوق ذخیره فرهنگیان، بین 830 هزار فرهنگی بازنشسته توزیع شده است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاح مجتمع پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه، متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان توضیحاتی درباره این صندوق و آورده آن برای فرهنگیان داد.

کد مطلب: ۱۱۱۳۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از آورده صندوق ذخیره فرهنگیان، بین 830 هزار فرهنگی بازنشسته توزیع شده است

محسن حاجی میرزایی در پخش زنده مراسم افتتاح مجتمع پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه، متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان، که صبح امروز با حضور رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت از شبکه خبر برگزار شد گفت: «در ابتدای صحبت‌هایم می‌خواهم به این سوال پاسخ دهم که چرا وزیر آموزش و پرورش در یک افتتاح مجتمع پتروشیمی و صنعت حضور دارد در حالی که ماموریت او چیز دیگری است و سهم او در این کار بزرگ با مجموعه عظیم فرهنگی آن کشور چیست؟»

وی ادامه داد: «ارتقای معیشت فرهنگیان و تشکیل سرمایه برای دوره بازنشستگی آنان یک تکلیف قانونی و جز مأموریت‌های مهم وزیر آموزش و پرورش است.»

حاجی میرزایی ضمن تشکر از رئیس جمهور به دلیل اهتمام بسیار تاثیر گذار دولت یازدهم و دوازدهم برای ارتقای معیشت معلمان گفت: «۲۵ سال پیش به حکم قانون، صندوقی شکل گرفت که فرهنگیان بین یک تا ۵ درصد حقوق خود را در آن پس انداز می‌کنند و دولت نیز معادلی از آن را در این صندوق قرار می‌دهد و از طریق این سرمایه تشکیل شده یک بنگاه اقتصادی تحت عنوان صندوق ذخیره فرهنگیان شکل می‌گیرد که سود حاصل از فعالیت آن در دوره بازنشستگی به بازنشستگان فرهنگی تعلق خواهد گرفت. از این طریق به بهبود زندگی آنان و ارتقای سطح معیشت شان کمک می‌‌شود.»

وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد که بعد از ۲۵ سال فعالیت ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه ایجاد شده که حاصل سپرده فرهنگیان، آورده دولت و سود حاصل از فعالیت‌هاست که ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ تاکنون بین فرهنگیان بازنشسته توزیع شده است. از ابتدا یک و نیم میلیون فرهنگی عضو صندوق ذخیره فرهنگیان بودند که ۸۳۰ هزار نفر آن بازنشسته شدند و ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد در بین این ۸۳۰ هزار نفر توزیع شده است‌. اکنون حدود ۸۰ درصد از فرهنگیان کشور عضو این صندوق هستند.

وی اشاره کرد که این صندوق فعالیت‌های اقتصادی خود را برای فرهنگیان در چهار گروه اقتصادی متمرکز کرد؛ گروه سرمایه گذاری و مالی، پتروشیمی و انرژی، ساختمان، خدمات. که حدود ۸۰ درصد این سرمایه‌گذاری مربوط به دو گروه اول است. این صندوق در طول این مدت بیش از ۱۰ هزار میلیارد فراهم کرده و ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد سود حاصل از عملیاتی است که صندوق در طول این مدت انجام داده است.

حاجی میرزایی بیان کرد: «پروژه‌ای که امروز افتتاح می‌شود مجتمع پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه است که در زمینه تولید متانول فعالیت می‌کند و امیدواریم که فرهنگیان نیز از آن بهره‌مند شوند. من به عنوان امین فرهنگیان و رئیس هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان تصمیماتی گرفتم و صندوق را موظف کردم به اینکه ارزش افزوده سرمایه‌ها و دارایی‌های صندوق را که متعلق به همه فرهنگیان است ادا و بین فرهنگیان توزیع کند. تاکید کردیم با تهمید سازوکارهای قانونی زمینه عرضه هولدینگ‌های وابسته به صندوق در بورس فراهم شود تا زمینه مداخله بیشتر سهام داران، شفافیت بیشتر عملکردی و اصلاح فرایند سرمایه گذاری و نظارت بیشتر شود. در مورد سهم دولت اخیراً ۴۴۰ میلیارد تومان از سهم دولت از طریق تهاتر بدهی‌ها به صندوق واریز شده که گام بسیار مهمی برای حمایت از صندوق بوده است.»

وی ادامه داد: «صندوق اکنون در مرحله رسیدن به یک بلوغ اقتصادی و تکامل است که می‌تواند با حمایت فرهنگیان آینده درخشانی را برای آنان موجب شود تلاش می‌کنیم اعتماد فرهنگیان را به نهادی که متعلق به خودشان است احیا کنیم چراکه همه فرهنگیان حق دارند عضو صندوق باشند.»

به گزارش پانا، مجتمع پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه، متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان در عسلویه رسما افتتاح شد. این طرح که زیر مجموعه هلدینگ پتروفرهنگ است، از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و در ۷ خردادماه امسال با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول به تولید رسید و انشالله، افزایش چشم‌گیر سود برای فرهنگیان عضو صندوق را در پی خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار